ליברמן נכנס לתוך הצלחת של אריה דרעי: דורש גם את משרד הפנים

סיעת ישראל ביתנו יודעת שבלעדיה אין לנתניהו קואליציה ולכן נערכת למשא ומתן קשוח: "כל סוגיית בדיקות הדנ"א לעולים מברית המועצות תצטרך לבוא לידי ביטוי וגם על חוק הגיוס נצטרך לדבר" • מצד שני: "ברור שלא נשב עם גנץ, גבאי וזנדברג. הם לא כוס התה שלנו
חרדים 10
ט' ניסן התשע"ט / 14.04.2019 09:49

ראש צוות המשא ומתן הקואליציוני של ‘ישראל ביתנו’, ח”כ עודד פורר, הציג כמה דרישות שבלעדיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל להרכיב את ממשלתו החמישית.

בשיחה עם ‘ישראל היום’, אמר פורר, הנמצא בנסיעה פרטית בחו”ל: “זה הולך להיות משא ומתן קשה ויש לנו כמה סוגיות ליבה שיהיה לנו קשה לשאת ולתת עליהן. לקבל את משרד הביטחון זו הבעיה הקטנה, השאלה היא איזו מדיניות ביטחונית ננהיג שם”.

הוא מבטיח: “לא נחזור לממשלה שתנהג באותה מדיניות שבגללה עזבנו. לא נצטרף לממשלה שתחליט על הסדרה מול חמאס, אלא על הכרעה מול חמאס. נדרוש לדבר מראש על סוגיית השבויים והנעדרים בכל פעם שמדברים על סוגיות הומניטריות, וגם על חוק הגיוס נצטרך לדבר”.

ליברמן גם דורש שמשרד הפנים יועבר מאריה דרעי לידי ישראל ביתנו.

“חוץ ממשרד הביטחון, גם תיק הפנים מעניין אותנו”, הבהיר. “כל סוגיית בדיקות הדנ”א לעולים מברית המועצות תצטרך לבוא לידי ביטוי”.

פורר דוחה את הדיבורים על תיאום בין ליברמן ליאיר לפיד. “זה קשקוש מוחלט. הכל ספקולציות. ביום שני ליברמן חוזר לארץ, נכנס את מזכירות ואת מרכז המפלגה ונודיע על מי ממליצים”.

הוא סירב להצהיר שהמפלגה תמליץ על נתניהו, אך מצד שני אמר: “ברור שלא נשב עם גנץ, גבאי וזנדברג. הם לא כוס התה שלנו. אני לא יודע לומר מה יהיה, בפעם הקודמת שדיברו על תיקים ומדיניות לא הצטרפנו לממשלה בתחילת הקדנציה, רק באמצע, ובסוף כשהממשלה הלכה למקום לא נכון – עזבנו. נצטרך לקבוע דברים מראש”.

לדבריו, “בנושאים הכלכליים אני מניח שיהיה קל יותר להגיע להסכמות, במיוחד בעניינים שקשורים לעצמאיים ולעסקים קטנים, לייצור ולפנסיות של הקשישים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות