זו הסטירה המצלצלת שבית הדין הבינלאומי בהאג חטף מטראמפ

שבוע לאחר שארה"ב שללה את ויזת הכניסה של התובעת הראשית בגלל כוונתה לפתוח בחקירה נגד חיילי ארה"ב - בית הדין הבינלאומי דחה את בקשתה לחקור "פשעי מלחמה" • טראמפ: שלא תעזו לחקור גם ישראלים
חרדים 10
ט' ניסן התשע"ט / 14.04.2019 09:00

הסטירה המצלצלת שבית הדין הבינלאומי חטף מהנשיא טראמפ: בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הודיע כי החליט, בצל איומיו של הנשיא דונלד טראמפ – שלא לחקור ‘פשעי מלחמה’ שביצע, לכאורה, צבא ארצות הברית באפגניסטן.

הנשיא טראמפ בירך על ההחלטה והזהיר את בית הדין שלא לחקור ישראלים בעקבות תלונות מפלסטינים על ‘פשעי מלחמה’ שביצעה ישראל, לטענתם.

“זהו ניצחון בינלאומי גדול, לא רק לפטריוטים האלה, אלא גם לשלטון החוק”, אמר טראמפ. “אנחנו מברכים על ההחלטה הזו ומדגישים שוב את עמדתנו: ארה”ב מקפידה על התנהלות אזרחיה על פי הסטנדרטים המשפטיים והמוסריים הגבוהים ביותר”.

הנשיא גינה את בית הדין הבינלאומי על “סמכויותיו הנרחבות והלא ברורות” ועל מה שהוא הגדיר כאיום על הריבונות האמריקנית – ואמר:  “כל ניסיון להעמיד לדין אמריקנים, ישראלים או בבעלי בריתנו ולהעמידם לדין ייתקל בתגובה מהירה ונחרצת”.

בשבוע שעבר שלל הממשל האמריקני את אשרת הכניסה לארה”ב מהתובעת הראשית בבית הדין הבינלאומי, שדרשה לפתוח בחקירה של החיילים האמריקניים ששירתו באפגניסטן. הוא גם הזהיר, כי אם ימשיכו בהליכים כנגד החיילים, הוא יוציא צו מעצר בינלאומי נגד השופטים והתובעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות