שר המשפטים יריב לוין? אברמוביץ: “זה עוד שנת מאסר לנתניהו”

ב'אולפן שישי' דנו באפשרות שיריב לוין ימונה לשר המשפטים • פלג: "זה משול לכך שאולמרט נתן את התיק לפרידמן. איך אומרים? לא חוזרים על טעות פעמיים" • חיים רמון: "נשמע כמו סחיטה באיומים" • יאיר נתניהו: "אני מדמיין או שהרגע איימו שאם אבא שלי ימנה את לוין הוא יכנס לכלא?!"
חרדים 10
ט' ניסן התשע"ט / 14.04.2019 00:16

גיא פלג, הכתב לענייני משפט של ‘חדשות 12′, התייחס ב’אולפן שישי’ לאפשרות שהשר יריב לוין מהליכוד ימונה לשר המשפטים הבא.

“אני לא מעלה על דעתי שראש הממשלה, שיודע שענייניו צפויים להתגלגל בבית המשפט המחוזי וכנראה בעליון בערעור, ייתן את התיק ליריב לוין”, אמר פלג.

“זה משול לכך שאולמרט נתן את תיק המשפטים לדניאל פרידמן. איך אומרים? לא חוזרים על טעות פעמיים. אני לא מאמין שראש הממשלה שמחזיק את הקלפים יתן את התיק לחבר כנסת כל כך לעומתי לבית המשפט”.

הפרשן אמנון אברמוביץ’ אמר בדיון: ”אני מסכים עם גיא פלג לחלוטין. יריב לוין מגדף את מערכת המשפט. אני אגיד בצחוק, יריב לוין שר משפטים זה עוד שנת מאסר לנתניהו”.

השר לשעבר חיים רמון צייץ: “לצפות ולא להאמין. גיא פלג אומר כי המערכת המשפטית נקמה באולמרט שהעז למנות את פרידמן ‏לשר משפטים וגורל ביבי יהיה דומה אם ימונה יריב לוין לשר משפטים. אמנון אברמוביץ מוסיף כאילו בצחוק שמינוי לוין יעלה לביבי בעוד שנת מאסר. נשמע כמו סחיטה באיומים”.

על הטענה כי מדובר רק באמירות של פרשני ‘חדשות 12’ –  הגיב רמון: “עדות חד משמעית של פרשנים בכירים שהפרקליטות פעלה ופועלת בכל האמצעים נגד פוליטקאים המאיימים על כוחה ומעמדה”.

גם שרת התרבות מירי רגב הגיבה לאיומי הפרקליטות: “יושבים שני פרשנים באולפן שישי ובשם מערכת אכיפת החוק למעשה משגרים איומים כלפי רה”מ שלא ימנה אדם מסוים לתפקיד שר המשפטים. זה פשוט בלתי נתפס… הגיע הזמן לעשות סדר!”.

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ המבקש גם הוא להתמנות לשר המשפטים, שאל: “אם מינוי יריב לוין לשר משפטים זה עוד שנה בכלא לנתניהו, כמה שנים זה מינוי שלי?”.

בתנועה למשילות ודמוקרטיה מגדירים את הפרשנות כ”מבהילה”, ומציינים: “בקדנציה הזו חייבים לעשות ניקוי אורוות עמוק ולבער את המציאות החולה הזו, בה נבחרי ציבור וראש ממשלה חוששים לפעול שמא המערכת תטפול עליהם עונשים”.

ומה הגיבו בטוויטר?

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות