לפיד מכחיש ומאיים: “באבו אבוהה נמרר להם את החיים”

לפי פרסום בחברת החדשות, ליברמן ולפיד נפגשו באירופה ודנו באפשרות להקמת ממשלת אחדות ללא החרדים ואיחוד מפלגות הימין • אבל לפיד מכחיש: "לא נשב עם נתניהו" • ליברמן דורש: תיק הביטחון והעברת חוק הגיוס כלשונו • כץ: "אין סיכוי שנתניהו יפנה לאחדות"
יוני גרין
ח' ניסן התשע"ט / 13.04.2019 20:46

יאיר לפיד, מספר 2 ברשימת כחול לבן, דוחה בתוקף את הדיווחים על שיחות חשאיות עם יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן – על מגעים למניעת הקמת ממשלת ימין-חרדים.

לפי דיווח של הפרשן עמית סגל, לפיד הבהיר באופן נחרץ: “לא נשב עם נתניהו”.

לפי פרסום בחברת החדשות, ליברמן ולפיד נפגשו באירופה ודנו באפשרות להקמת ממשלת אחדות ללא החרדים ואיחוד מפלגות הימין, ובכך לקדם תחבורה ציבורית בשבת, ברית זוגיות, גיוס חרדים ושינויים בתקציבים.

הדיווח הוכחש מאחר שליברמן נמצא בווינה ואילו לפיד ורעייתו שוהים בפריז.

‏ח”כ עודד פורר, מספר 2 בישראל ביתנו, הזים כבר ביום חמישי את השמועות כי לפיד וליברמן יפגשו בוינה לדון על אופציית ממשלת אחדות ללא החרדים.

״הפגישה עם לפיד בוינה היא רק בדימיונם של אנשים שחיים את הקונספירציה מהבוקר עד הלילה. גם ממשלת אחדות עם גנץ היא רק במסגרת התקף פרנויה”, אמר פורר.

ליברמן, מציב שני תנאי סף לכניסתו לממשלת נתניהו: את תיק הביטחון והעברת חוק הגיוס כלשונו, ללא כל שינוי שיבקשו החרדים.

עם זאת, ליברמן טרם שוחח עם ראש הממשלה.

כ”ץ: ממשלה יציבה

בריאיון ל’אולפן שישי’ של חברת החדשות, הצהיר שר התחבורה ישראל כ”ץ כי אין סיכוי שנתניהו יפנה לממשלת אחדות עם מפלגת כחול לבן, אלא יסתמך על שותפותיו מימין.

“ראש הממשלה אמר, גם במהלך מערכת הבחירות, כי יקים ממשלה ימנית-לאומית – וכך יעשה”, הצהיר. “הוא יקים ממשלה יציבה ורחבה”.

גם בכיר במפלגת כחול לבן, צבי האוזר, הבהיר ב’פגוש את העיתונות’ כי בשום מקרה מפלגתו לא תשב בממשלת נתניהו.

“אין הצדקה ואין היתכנות, אני מכיר איך נתניהו שנוהג קודם כל לבסס את הגוש ואחר כך להוסיף”, הסביר. “דבר ראשון אנחנו נמצאים בישורת האחרונה של הליך משפטי לכן זה לא יקרה”.

האוזר הוסיף: “ראש הממשלה אמר שהוא יעלים את כל הטענות נגדו כבר בשימוע, אז אם הוא יעלים שלושה כתבי אישום לרבות שוחד אז תזמינו אותי שוב ונדבר על האפשרות ואם הוא לא יעלים והיועמ”ש יגיש כתב אישום אז ההחלטה תישאר כמו היום. אנחנו לא נשב עם ראש ממשלה שמואשם בשוחד ורוצה להמשיך ולכהן”.

ראש אמ”ן לשעבר האלוף במיל’ עמוס ידלין בריאיון לתוכנית ‘מעבירים לראשון’, ב’כאן’: “יש לי יסוד להניח, וזה מבוסס על דברים ששמעתי בארה”ב, שטראמפ ינסה להשפיע על הרכב ממשלת נתניהו ועל המדיניות שלה. טראמפ יפרסם את תוכנית המאה עוד החודש, עוד לפני שתהיה ממשלה בישראל”.

לפיד: כן, נמרר

בתוך כך לפיד פרסם פוסט חריף בעמוד הפייסבוק שלו נגד ממשלת נתניהו, ואמר כי רשימת כחול לבן תמרר את חיי הממשלה משורות האופוזיציה.

“הבנתי שנפשם הרגישה של ביבי ואנשיו נפגעה אנושות מזה שאמרתי שנמרר את חייה של הקואליציה. מסתבר שהפוליטיקאים שקראו לבני גנץ חולה נפש ולי עמלק ועוכר ישראל הופכים לפגיעים מאוד כשמדובר בהם עצמם.

אז שיידעו שהתכוונתי לכל מילה. מול אי צדק, מול שחיתות ומול הזנחה של החלשים, באבו-אבוהה נמרר, כי זה בדיוק תפקידה של האופוזיציה ואני לא חוזר בי אפילו מאות אחת.

אם קשה להם עם זה, שיתמודדו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות