גנץ התקשר לנתניהו והודה בתבוסה: “מברך אותך על ניצחונך בבחירות”

יומיים וחצי אחרי סגירת הקלפיות, שוחח לראשונה יו"ר כחול לבן עם ראש הממשלה: "מברך אותך על ההישג" • נתניהו השיב: "נחזיר את ישראל לרגיעה, כל אחד בתפקידו"
אריה ריבקינד
ז' ניסן התשע"ט / 12.04.2019 14:15

יו”ר כחול לבן, בני גנץ, התקשר בצהרים (שישי), יומיים וחצי אחרי סגירת הקלפיות, אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ובירך אותו על ניצחונו בבחירות.

בני גנץ: “אני מתקשר לברך אותך על ההישג בבחירות ואני מאחל לך, למשפחתך ולכל עם ישראל חג שמח”.

ראש הממשלה נתניהו השיב: “תודה לך, אני מברך אותך בחג שמח. נחזיר את ישראל לרגיעה, כל אחד בתפקידו. שבת שלום”.

באורח תמוה, נמנע גנץ מלהתקשר ולברך את נתניהו לאחר שהתבררה תמונת המנדטים. רק היום, חצי יממה לאחר שיו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, הכריז רשמית על התוצאות – הוא מצא זמן לבצע את האקט הנימוסי.

נזכיר, כי  בליל הבחירות, מעט לאחר חצות, הזדרז גנץ להכריז על ניצחונו – ונא נאום ניצחון מביך. “אנחנו מודים לנתניהו על שירותו למדינה”, הכריז בשחצנות. “אנחנו המנצחים בבחירות. אנחנו אולי חדשים, אבל לא תמימים. צריך לחכות לתוצאות האמת, שיתפתחו לטובתנו. ונקים ממשלה רחבה”.

‏הוא הוסיף והתרברב: “אמרו עלינו שלא ניכנס לפוליטיקה, נכנסו, אמרו שלא נתחבר, התחברנו, אמרו שלא ננצח, ניצחנו. נכבד את רצון הבוחר, כמו שאמר נתניהו, המפלגה הגדולה היא זו שצריכה לקבל את המנדט מהנשיא. בבחירות יש מפסידים ומנצחים – ואנחנו המנצחים”.

ביום שני יחל נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את סבב ההתייעצויות עם הסיעות לקראת הרכבת ממשלתו החמישית של נתניהו. ראשונות הוזמנו אל הנשיא מפלגות הליכוד, כחול לבן, ש”ס, יהדות התורה, חד”ש-תע”ל והעבודה. למחרת הוזמנו לבית הנשיא ישראל ביתנו, איחוד מפלגות הימין, מרצ, כולנו ורע”ם-בל”ד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות