החשד נגד יענקל ליצמן בפרשת ההסגרה של לייפר: קבלת שוחד

סגן שר הבריאות חשוד שקיבל טובות הנאה ממשיות כדי שישפיע על חוות הדעת הפסיכיאטרית של המנהלת החשודה בביצוע מעשים חמורים - שתמנע את הסגרתה לאוסטרליה
חרדים 10
ז' ניסן התשע"ט / 12.04.2019 02:01

יעקב ליצמן חשוד בקבלת שוחד במסגרת הניסיונות להשפיע, לכאורה, על חוות דעת פסיכיאטרית שתמנע את הסגרתה של המנהלת לשעבר מלכה לייפר לאוסטרליה. כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 13.

על פי הטענה של גורמי אכיפת החוק, סגן שר הבריאות חשוד שקיבל טובות הנאה ממשיות, במטרה להשפיע על חוות הדעת הפסיכיאטרית.

לפני כחודשיים נחקר ליצמן ביחידת להב 433, בחשד שהשתמש בסמכויותיו בניגוד לחוק ופעל כדי למנוע את הסגרת לייפר לאוסטרליה, המבוקשת בחשד שביצעה לפחות 74 עבירות חמורות בילדות.

החקירה הסמויה נגד ליצמן החלה לפני מספר חודשים, ומתנהלת בליווי פרקליטות מחוז ירושלים ובאישור פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

מספר אנשים העובדים בלשכתו, ביניהם ראש המטה, נחקרו גם הם.

על פי הדיווח בחדשות 13, ליצמן חשוד שאיים על אנשי המקצוע במשרדו שיפעלו למנוע את הסגרתה לאוסטרליה ושיפוטרו אם לא יעשו זאת.

במקביל, עדים רבים ובהם אנשי מקצוע מעידים בפני המשטרה על שורה של החלטות בעיתיות למען מקורבי ליצמן.

לפי פרסום נוסף בחדשות 13, המשטרה חוקרת את מעורבותו של ליצמן לטובת עבריין שמקורב לחסידות גור.

על פי החשדות, ליצמן וראש המטה שלו הפעילו לחצים על פסיכיאטר בשם ד”ר משה בירגר בדרישה להכליל את המקורב בתוך קבוצת שיקום בכלא, של 25 עבריינים שביצעו מעשים חמורים. תהליך השיקום הוא שלב הכרחי בדרך לזכות בחופשות ושחרור מוקדם מהכלא.

לפי החשדות, נוסף על הלחץ על ד”ר בירגר, דרש ליצמן פרטים על העבריינים שעומדים לפני המקורב ברשימה לקבלה לתהליך השיקום.

במהלך החקירה העיד הפסיכיאטר במשטרה.

בתגובה לפרסום החדשות 13, נמסר אז מלשכת סגן שר הבריאות: “מדובר בהכפשה שקרית שלא הייתה מעולם. ליצמן לא נוהג להפעיל כל לחצים ומקפיד שלא להתערב לגורמי המקצוע. אין ספק שגם מקרה זה יתברר כעורבא פרח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות