גבאי: תוצאות המדגמים הם אכזבה עצומה. מקווה שגנץ יצליח להרכיב ממשלה

יו"ר העבודה: " לא ככה קיוותי לסיים את הערב הזה. נעשה הכל כדי לסייע לכחול לבן להרכיב ממשלה • יחימוביץ': "זו מהלומה קשה ביותר לשמאל הציוני, נצטרך לעשות חשבון נפש"
אריה ריבקינד
ה' ניסן התשע"ט / 10.04.2019 01:08

יו”ר מפלגת העבודה אבי גבאי נאם הערב (שלישי) בתל אביב והתייחס לתוצאות המדגמים.

“ערב לא פשוט עבורנו ועבורי. לא ככה קיוותי לסיים את הערב הזה”, פתח גבאי. “תוצאות המדגמים הם אכזבה עצומה. מכה אלקטורלית למפלגת העבודה ומכה של ממש לכל מי ששותף לדרך שלנו. תודה לאנשים היקרים שהלכו איתנו דרך ארוכה במסע גדול שחצה את המדינה”.

הוא הוסיף: “ניסינו להיות הכי רציניים, לבנות נבחרת, להציג פתרונות מעשיים ועשינו קמפיין מצויין, אבל המציאות הפוליטית הלכה בכיוון אחר, ידענו שנזדקק לחיבורים אבל לא היו כאלה שהיו מוכנים להתחבר לעמדות הבסיסיות של תנועת העבודה. אני רוצה לומר לכם תודה”.

הוא המשיך: “אני מקווה שיהיה שינוי פוליטי שאולי יקל במעט על הכאב שספגנו בעבודה. אם חלילה, נישאר עם נתניהו כראש ממשלה, אזי כל האזהרות שלנו בשבועות האחרונים יתממשו. הזהרנו שקולות המחנה שלנו יכניסו ח״כים שהם ימין קשה. אני מקווה שגנץ יצליח להרכיב. אנחנו נעשה הכל כדי לסייע.

“במידה ותקום ממשלה בראשות נתניהו, אנחנו נהיה ראש החץ במאבק הפוליטי והציבורי מולה. וגם בערב הזה חובתנו להזכיר ולזכור שנתניהו עדיין נאשם בשלוש פרשות שוחד והפרת אמונים. זמנו קצוב”.

“זו מהלומה קשה ביותר לשמאל הציוני”, אמרה יחימוביץ’, “נצטרך לעשות חשבון נפש ולעשות עבודת שיקום יסודית. עם כל הטבח ושתיית המנדטים שעברנו מכחול לבן, צריך לזכור שהמטרה הקדושה היא להחליף את נתניהו ולשים קץ להרמת הראש של הימין הקיצוני ביותר שראינו כאן, הגזעני, הלאומני, ואנחנו נעשה הכל כדי למצות כל סיכוי שגנץ יהיה ראש ממשלה״.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות