פוטין: חיילינו מצאו את גופת באומל • נתניהו: עבודה יוצאת מן הכלל

פוטין בפגישה עם נתניהו: "חיילי צבא רוסיה מצאו בתיאום עם הצבא הסורי את גופתו של זכריה באומל" • נתניהו: "המשפחות התרגשו בדרך שאני לא יכול לתאר לך אדוני הנשיא" • בטקס במשרד ההגנה במוסקבה יימסרו ככל הנראה חפצים אישיים שטרם הועברו
נתן פרל
כ"ח אדר ב' התשע"ט / 04.04.2019 12:23

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר הבוקר (חמישי) בפתח פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הצבא הרוסי הוא זה שאיתר את גופתו של החייל זכריה באומל הי”ד, אחרי 37 שנים.

פוטין אמר לנוכחים בחדר: “כפי שאתם יודעים, אנשי הצבא שלנו הם אלה שאיתרו את הקבר של זכריה באומל בתיאום עם הצבא הסורי. היום אנחנו נעביר לכם את החפצים של זכריה באומל בטקס של משרד ההגנה”.

ראש הממשלה נתניהו פנה לפוטין ואמר: “לפני שנתיים פניתי אליך בבקשה אישית שתעזור לנו למצוא את שרידי החיילים ובהם את של זכריה באומל – ונענית מיד”.

ראש הממשלה הוסיף: “המשפחות התרגשו בדרך שאני לא יכול לתאר לך אדוני הנשיא. כשסיפרתי על ההתגייסות שלך הם היו פעורי פה וביקשו שאמסור לך את תודתם”.

נתניהו המשיך והחמיא: “עשיתם עבודה יוצאת מן הכלל ואפילו סיכנתם לשם כך חיילים רוסים. אני רוצה להודות לך ידידי בשמי ובשם עם ישראל על הידידות האמיצה בינינו שהיא חשובה מאוד ליחסים בינינו.”

פוטין ונתניהו ישתתפו בתום פגישתם בטקס במשרד ההגנה במוסקבה בו יימסרו ככל הנראה חפצים אישיים שטרם הועברו יחד עם הגופות שנמסרו לישראל.

אתמול הודיע דובר צה”ל כי גופתו של רב-סמל זכריה באומל הי”ד, שנעדר מאז קרב סולטן יעקוב בלבנון  מלפני 37 שנה, אותרה, הובאה ארצה וזוהתה בישראל.

צוות מיוחד של צה”ל בראשות ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז, הודיע על מציאת הגופה והשבתה לישראל למשפחת באומל. רב-סמל באומל זוהה באופן וודאי במכון לרפואה משפטית באבו כביר וכן על ידי הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף הרב אייל קרים.

הוא יובא לקבורה הערב בשעה 19:00.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות