דרעי תוקע מקלות בגלגלי הליכוד, וחושב שאלי ישי עשה דבר משפיל

יו"ר ש"ס התייחס ב-103FM ובגל"צ לטענות כי בני גנץ לא שפוי: "תרם את כל חייו כרמטכ"ל, עשה טעות כשחבר ללפיד אך לא צריך ללעוג לו. 'הקמפיין נגדו שפיכות דמים'" • על התמיכה של אלי ישי ביהדות התורה: "זה גם משפיל וגם לא מכבד את הספרדים, אבל זה עדיף מאשר שהיה ממשיך לרוץ"
חרדים 10
כ"ד אדר ב' התשע"ט / 31.03.2019 19:45

תשעה ימים לבחירות: על רקע המתיחות בדרום והשיחות עם המשלחת המצרית, יו”ר ש”ס, אריה דרעי, התארח בתוכניתם של בן כספית ופרופסור אריה אלדד ב-103fm, התייחס לאי כינוסו של הקבינט המדיני -ביטחוני למרות המצב המתוח בדרום, וטען כי הוא מתנגד לקמפיין השלילי של מפלגת הליכוד נגד בני גנץ, המציג אותו כלא שפוי.

“הם יורים אבל אנחנו משיבים להם בתגובה חזקה מאוד. הם קיבלו מכות חזקות מאוד על ירי שלטענתם לא היה שלהם. מי שמכוון לישראל שייקח אחריות על הטעויות שלו. מי שרוצה לכבוש את עזה שיגיד מה יקרה ביום אחרי. בשכם וברמאללה יש שלטון אחר. האם אנחנו רוצים למוטט את שלטון החמאס ולתת את הרצועה לאבו מאזן?”

אחרי שתמוטט את החמאס אתה מעריך שיקום משטר אחר ברצועה?

“אין דמוקרטיה אמיתית בעזה. יש שלטון של פחד ומחבלים שתלויים במשכורת שלהם ומטילים טרור. תראו את ההתקוממות התושבים ואיך משתלטים עליהם. זה לא כמו בחירות דמוקרטיות בישראל”.

הלילה הם ירו חמש רקטות. על הראשונה שלחנו להם דולרים, על השנייה פתחנו את המעברים, על השלישית הרחבנו את תחום הדיג. מה נעשה עם הרביעית והחמישית? למה לא כינסו את הקבינט?

“אין לי ספק שאם היה נדרש לקבל החלטות בקבינט היו מכנסים אותו. הקבינט הוא לא מנהל את הקרב ולא יורד לרמה הטקטית. יש בנק מטרות. אם היו אתמול מהומות בצעדת המיליון הקבינט להערכתי  היה מתכנס, אך זה לא קרה אתמול. אמנם ירו ואומנם כרגע יש אזעקות, אבל למה לכנס את הקבינט? כדי שהכל ידלוף?”

אתה יהודי מפוכח וותיק. אם ראש הממשלה היה בני גנץ היו תוקפים אותו. מופצים סרטונים איך נתניהו דיבר באותה סיטואציה כשהיה באופוזיציה.

“כשאנחנו מתעסקים בדיני נפשות אסור להפוך את זה לפוליטיקה. נתניהו טעה אז כשיצא נגד הצבא. המזוודות שאנחנו מעבירים הם כדי שלא תהיה התמוטטות, אנחנו רוצים שיהיו שם מחלות? במקום לשבח את ראש הממשלה על האיפוק”.

מה דעתך על הקמפיין נגד בני גנץ?

“דעתי שלילית מאוד על הקמפיין, אבל מי יישמע אותי. מישהו ישכנע אותי שגנץ באמת לא שפוי? הוא היה רמטכ”ל ותרם את כל חייו, אני חושב שהוא עשה טעות גדולה שחבר ללפיד אך בין זה לבין ללעוג עליו יש הבדל”.

ברור לכולנו שאתה תומך בנתניהו ורוצה להיות חלק ממשלתו ושבלי גוש ימין גדול זה לא יקרה. למה אתה מתנגד להצעה של אלי ישי?

“שמחתי שאלי ישי הסיר את מועמדות המפלגה שלו והצטערתי שהוא לא חזר לש”ס. נתניהו ניסה להתערב ולאחד את הימין וניסה להבטיח לאלי ישי כל מיני הבטחות. אני ביקשתי ממנו שלא להתערב והערכתי שיחד לא ירוצו בסוף. אני שמח שקולות לא ילכו לאיבוד”.

למה אלי ישי חושב שאתה המן הרשע? למה לא עושים שלום בית?

“אלי ישי היה 13 שנה בש”ס והיה גם יו”ר התנועה עד שחזרתי. הוא לא השלים עם חזרתי והחליט ללכת עם יהדות התורה. חבל. זה גם משפיל וגם לא מכבד את הספרדים אבל זה עדיף מאשר שהיה ממשיך לרוץ”.

מרן ממשיך להשתתף בקמפיין שלכם.

“זה לא סוד שהמפעל החשוב ביותר של מרן היה ש”ס שהוא נלחם עליה עד יומו האחרון. זו מועצת החכמים שהוא מינה אותה ואנחנו מזכירים זאת לציבור. אני משוכנע שלא נרד מהכוח שלנו (7 מנדטים) ורק נעלה”.

אתה מכיר היטב את ראש הממשלה. אם נתניהו יראה שהוא בפיגור הוא ישתה לכם מנדטים.

“הוא לא יוכל להוריד אותי מאחוז החסימה, יש לנו בייס של 6 מנדטים לפחות. זו תהיה טעות לעשות דבר כזה כי הוא צריך להיות ראש ממשלה. היינו שם בפעם הקודמת ונצטרך להתמודד עם זה. אנחנו נערכים לכל תרחיש ומקווים שיהיה טוב. אנחנו מאמינים שיהיה לנו גוש ממליצים מספיק גדול.

“אין ספק שהאינטרס של נתניהו ושל גוש הימין שהמפלגות יעברו את אחוז החסימה. אנחנו לא צריכים להוכיח את עצמנו. אנחנו צריכים לדאוג לכך שהיו מספיק שותפים להרכיב ממשלה. אני לא רואה אפשרות לעשות שיתוף פעולה עם גנץ ברגע שחבר ללפיד. אני רוצה לשמר את המשרדים שלנו ולהישאר במשרד הפנים”.

מה דעתך בנוגע לתופעת פייגלין?

“בהתחלה לא התייחסתי. מטריד אותי שהמסר המרכזי הוא החופש האישי של כל אדם. אנחנו חברה ומסגרת. אם אדם ירצה להתאבד או לא ירצה להתחסן או להשתמש בחומרים כלשהם זו אחריותו האישית? שמעתי שיש מי שרוצה לא לעשות ברית מילה”.

כחבר קבינט מנוסה. יש לך מה להוסיף על פרשת הצוללות?

“בן כספית הוא כתב מאוד מוכשר, ראיתי את הכתבה שלו ואת התמיהות שלו לצורך של הצוללות. העליתי את הנושאים הללו בקבינט, שאלתי את הרמטכ”ל ישירות בנוגע לדברים”.

דרעי התארח גם בגל”צ, התייחס לקמפיין נגד גנץ ודחה את הטענות לפיהן הוא לא שפוי: “הקמפיין שעושים נגדו הוא שפיכות דמים. אני לא מקבל את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אריה חזק - פולחן אישיות חולני ומבזה מפלגה יענו חרדית
    01/04/2019 09:17
    זלמן ברדוגו
  1. בושה. דרעי איש רחוב זול ומתנשא