הותר לפרסום: כל הכסף שלכם נמצא אצל העשירים

ההון של בני האדם ברחבי הגלובוס זינק בשנה האחרונה בלמעלה מ-13 אחוזים • אז להיכן נעלם כל הכסף הזה? ולמה הכיס שלכם לא התעשר? • משה רווח, מנכ"ל משותף באמפיריה נדל"ן, על צורות השקעה נכונות, המתאימות גם לבעלי הון בינוני
משה רווח
י"ג תמוז התשע"ד / 11.07.2014 17:02

על פי מגזין פורבס, הונו של העשיר מספר אחת בישראל פטריק דרהי, זינק בכ-60% בשלושה חודשים בלבד, והוא מוערך כיום בכ-10 מיליארד דולר.

הונם של 500 עשירי ישראל צמח ב-300% ב-12 שנים האחרונות. הונו של היהודי העשיר בעולם צמח בשנה האחרונה ב-20% ל-43 מיליארד דולר. הונו של ראש עיריית ניו-יורק לשעבר מייקל בלומברג צמח אף הוא בשנה זו בכ-22% ל-27 מיליארד דולר. הונו של ביל גייטס גם הוא בצמיחה מתמדת, ובכך מצליח לשמור על התואר “האיש העשיר בעולם” כבר 19 שנה.

נתון נוסף: הונם הפרטי של כל תושבי כדור הארץ זינק במהלך שנת 2013 בכ-14.6%, ואם תמהים אתם הכיצד אם כן, הפרוטה אינה התעשרה בכיסכם? – הנתון הבא ייתן את ההסבר:

בשנת 2013 42% מההון הפרטי של כל העולם נמצא אצל המיליונרים, זאת לעומת 39% בשנת 2012, נתון זה מצביע על תופעה הקיימת כבר עשרות שנים, אך צוברת תאוצה ומקבלת צורה של מגמה בשנים האחרונות.

בעולם העשירים, המפסידנים הם מיעוט. הם מתעשרים הרבה יותר ועל כל השקעה הם מרוויחים לפחות כפול מהמשקיעים הבינוניים.

איך זה קורה?

כדי להבין בדיוק איך הדבר קורה, הבה נבחן את הגורמים לרווח. בשביל להתעשר צריך להשקיע במוצר מסוים ולייצר הכנסות גדולות מההוצאות.

בשוק ישנם מוצרים רבים שמהם ניתן לעשות רווח, אך מחיר קניית המוצר נקבע על ידי תחרות עם קונים פוטנציאליים אחרים, וברור שככל שסכום ההשקעה הנדרשת גבוה יותר, כך כמות המשקיעים הפוטנציאליים קטנה יותר.

ראייה כלכלית נכונה היא קניית מוצר כשהתחרות עליו קטנה, ומכירתו כאשר התחרות עליו – גדולה, מה שמשליך באופן ישיר על מחיר מכירה גבוה יותר ממחיר קניה.

לדוגמה, רכישת מגרש לבניית 50 יחידות דיור בירושלים היא השקעה טובה לכל הדעות, אך מאידך, אין הרבה בעלי הון שמסוגלים לרכוש מגרש בשווי כזה, וממילא התחרות עליו יחסית קטנה. אולם כאשר מגיעים למכירת הדירות, כשכל דירה היא עיסקה בפני עצמה, יתווספו רוכשים פוטנציאליים רבים, שכן סכום ההשקעה קטן הרבה יותר.

ככל שהדירות יהיו קטנות יותר (לא קטנות מדי) התחרות תהיה גדולה יותר ובדרך כלל תניב רווח גבוה יותר. הנה דוגמא להשקעה במצב של תחרות קטנה, ומכירה  בסיטואציה של תחרות גדולה.

גם אתם יכולים להיות שותפים בנכסים גדולים

שוק המניות בבורסה היה בזמנו בשורה נהדרת. הוא איפשר גם לבעלי הון נמוך להיות שותפים בבעלות על חברות גדולות ואף הגדולות ביותר.

בעשור האחרון הבשורה הגיעה גם לתחום הנדל”ן: קבוצות הרכישה שהוקמו כפטריות לאחר הגשם, היוו למעשה פתח לכניסת אנשים פשוטים לשותפות על פרויקטים גדולים. עם הזמן תקנות חדשות יחד עם שליטה גבוהה מדי של מנהלי קבוצות הרכישה הפכו את הדברים לפחות רווחיים.

בשביל להעביר את המודל של הבורסה גם לעולם הנדל”ן לא צריך הרבה מדי. למעשה כל השקעה שנשמעה לכם גדולה מדי, אל תפסלו אותה. גייסו משקיעים נוספים להיות שותפים עמכם, ובכך יצרתם קבוצת השקעה נהדרת.

בשביל לרכוש מוצר גדול הנמצא בתחרות קטנה, אין צורך להיות עשיר, די בכך אם מספר רב של בעלי הון קטן יתאחדו לכדי קבוצת רכישה גדולה וישחקו גם הם במגרש העסקים של הגדולים.

עלינו לשאוף כל העת להגדיל את ההון של קבוצת ההשקעה, על מנת להוסיף לתחרות המיליארדים עוד גוש משקיעים שלוקחים מקום של מיליארדר אחד.

משה רווח הנו מנכ”ל משותף באמפיריה נדל”ן ופיננסים המפתחת ומנהלת יזמות נדל”ן 02-6222255

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דברים כהויתן איפה היית קודם ?
    12/07/2014 22:58
    בבא
  1. אולי תתחיל לארגן קבוצות השקעה בשביל שגם אנו נתחיל להרויח ובגדול

  2. ממעריציך מקבוצת היהודים בטלגרם
    12/07/2014 23:28
    חיים
  3. חזק ואמץ

  4. כל הכבוד
    13/07/2014 11:25
    מוטי
  5. אין הרבה אנשים שמסתכלים כל כך רחוק אל האופק

  6. איש הציבור
    13/07/2014 12:14
    ישראל ביטון
  7. ישר כחך חזק ואמץ המשק הישראלי צריך אנשים כמוך לאזן בין השחיתות לטוב הלב השורר במדינה ברכה תשרה בדרכך ולכל צעדיך שלום

  8. משה חזק ואמץ
    14/07/2014 01:39
    יהודי-פשוט
  9. כל מילה בסלע

  10. העסקים לוקחים נתח גדול בחיים!!!!
    14/07/2014 13:13
    יפה יוסף
  11. טוב מאוד להיות עשיר.בשביל זה צריך הרבה מזל וזמן .יהודי צדיק ועשיר זה קידוש שם שמיים.