צעקו לצעירה שרצתה לשבת קדימה ב’מהדרין’: “בגללך חיילים ימותו”

צעירה מאשדוד עלתה על אוטובוס 'מהדרין' וביקשה לשבת במושב קדמי • לטענתה, מאותו רגע היא זכתה לקללות והשפלות מצד הנוסעים: "גברים מקדימה, נשים מאחורה. את עושה פרובוקציה"
חרדים 10
י"ט אדר ב' התשע"ט / 26.03.2019 20:44

פרובוקציה חילונית או אלימות מילולית של חרדים? צעירה חילונית מאשדוד עלתה לפני כשבועיים על אוטובוס ‘מהדרין’ בדרכה לביתה, וביקשה לשבת במושב בקדמת האוטובוס.

הצעירה עלתה לקו 350 של חברת ‘אפיקים’ מרמת גן. למרות שהוסבר לצעירה כי מדובר בקו ייעודי לציבור החרדי, היא התעקשה לנהוג על פי החוק המאפשר לה לשבת בכל מקום ברחבי האוטובוס – גם במושבים הקדמיים.

לדבריה, שצוטטו בחדשות 12, הנוסעים ניסו למנוע ישיבה לצידם, כאשר בכל פעם שהתקרבה לכיסא פנוי, אחד הגברים הניח עליו את כובעו, וכך מנעו ממנה לשבת במושב הסמוך אליהם.

כשביקשה להתיישב, הפטיר אחד מהם: “יש עוד הרבה מקומות פנויים מאחורה”.

לאחר שהתעקשה, נוסע אחר צעק לעברה: “זה אוטובוס מהדרין, הגברים מקדימה והנשים מאחורה”.

האירוע החריף כשנוסעים נוספים החלו להתערב, ולטענתה החלו להטיח בה האשמות קשות. “את עושה פרובוקציות”, אמרו לה. “לכי אחורה, כאן גברים יושבים”.

לבסוף מסתבר כי אחד הנוסעים החרדיים פינה מקומו ואפשר לה לשבת מקדימה, אך לטענתה נוסע אחר האשים אותה: “בגלל שאת יושבת במקום של גברים – חיילים ימותו היום”.

מחברת ‘אפיקים’ נמסר בתגובה: “חברת אפיקים דוגלת ומחוייבת לשיוויון מוחלט בין הנוסעים, ולכן זו אכן זכותה של הנוסעת לשבת בכל מקום שהיא רוצה. מתחקור המקרה נראה כי הנהג פעל על פי הנהלים, ובהתאם לבקשת הנוסעת ביקש מהגברים מספר פעמים לאפשר לה לשבת במקום שביקשה.

“לפני התערבות משטרה, אחד הגברים פינה את מקומו ואיפשר לנוסעת לשבת מלפנים. אנו מתנצלים בפני הנוסעת על אי הנעימות ובכל מקרה נחדד את ההנחיות בקרב הנהגים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות