ביבי נאם לאייפאק מהקריה: “ביממה האחרונה החמאס ספג מכה קשה”

שעות אחרי שנחת בישראל מארה"ב: ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בוועידת השדולה הפרו-ישראלית באמצעות שידור לוויני מהקריה בתל אביב
חרדים 10
י"ט אדר ב' התשע"ט / 26.03.2019 15:22

שעות ספורות לאחר שנחת בישראל: ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בצהרים (שלישי)  בפני אלפי משתתפי ועידת השדולה הפרו ישראלית האמריקנית-אייפא”ק באמצעות שידור לוויני מהקריה בתל אביב.

בפתח דבריו התייחס נתניהו למצב הביטחוני בגבול הדרום: “לצערי, לא יכולתי להיות אתכם שם, כי נאלצתי לחזור לישראל בשל המתיחות הביטחונית. ב-24 שעות האחרונות חמאס ספג מכה קשה. אנחנו מוכנים להכות בכוח רב יותר. נעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמנו ועל מדינת ישראל”.

על ההכרה של  הממשל האמריקני ברמת הגולן אמר: “רמת הגולן היא לא רק אזור חשוב להגנת ישראל, אלא חלק מההיסטוריה שלנו. יש שם שרידים עתיקים של בתי כנסת והתנהלו שם חיים יהודיים לפני אלפי שנים. ישראל לעולם לא תוותר על השטח הזה. אני רוצה להודות לנשיא טראמפ על הכרתו ברמת הגולן כשטח ישראלי.

“הנשיא טראמפ ביטל את הסכם הגרעין, הוא הכיר בירושלים כבירת ישראל והעביר לשם את השגרירות. הוא העמיד שגריר נהדר, דיוויד פרידמן ויחד עם שגרירנו רון דרמר, הם שניים מאנשי המקצוע הטובים בתבל”, החמיא ראש הממשלה.

נתניהו דיבר על חשיבות היחסים בין ישראל וארה”ב ועל הקשר העמוק עם השדולה: “אסור לנו לקחת כלום כמובן מאליו. יש אנשים שמחפשים להכשיל את הארגון הזה, שמחפשים להחליש את התמיכה האמריקנית בישראל.

“אני רגיל לביקורת, אבל הם מפיצים רעל שמכוון כבר שנים לעם היהודי. שוב היהודים מתוייגים כמקור לרוע. הדרך הטובה ביותר להגיב לאנטישמיות היא לעמוד מולה. היהודים לא נכנעים לאנטישמיות”.

הוא הוסיף: “אנחנו רוצים להודות לכם, האמריקנים, שאתם עומדים לצידנו, דמוקרטים ורפובליקנים. זה תמיד היה כך ותמיד יהיה כך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תרגום ההצהרה
    26/03/2019 16:23
    שחר
  1. לכל המעוניין, מצ”ב תרגום חופשי שלי להצהרת כב’ הנשיא טראמפ בדבר רמת הגולן, כפי שפורסמה באתר האינטרנט של הבית הלבן.

    https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/proclamation-recognizing-golan-heights-part-state-israel
    _____________________________________________________
    [הבית הלבן – הצהרות]

    הצהרה בדבר
    הכרה ברמת הגולן
    כחלק ממדינת ישראל
    –מדיניות חוץ | ניתנה ביום: 25 במרץ, 2019
    ___* * *___

    מדינת ישראל נטלה שליטה ברמת הגולן ב – 1967 על מנת להבטיח את בטחונה מפני איומים חיצוניים. כיום, פעולות תוקפניות מצד איראן וקבוצות טרור, לרבות חיזבאללה, בדרום סוריה, מוסיפות לעשות את רמת הגולן קרקע אפשרית לשיגור התקפות על ישראל. כל הסכם שלום עתידי אפשרי באזור חייב לקחת בחשבון את הצורך של ישראל להגן על עצמה מפני סוריה ואיומים אזוריים אחרים. בהתבסס על נסיבות ייחודיות אלה, ראוי אפוא להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן.

    עתה, לפיכך, אני, דונלד ג’יי טראמפ, נשיא ארצות הברית של אמריקה, מכוח הסמכות הנתונה לי על ידי החוקה והחוקים של ארצות הברית, מצהיר בזאת כי ארצות הברית של אמריקה מכירות בכך שרמת הגולן היא חלק ממדינת ישראל.

    ולעדות, חתמתי על הצהרה זו בחתימת ידי, היום העשרים וחמישה במרץ, בשנת אדוננו אלפיים ותשע עשרה, והשנה המאתיים ארבעים ושלוש לעצמאות ארצות הברית של אמריקה.

    דונלד ג’יי טראמפ
    ______________________