בכיר בחמאס: “הירי לשרון בהנחיית איראן ובניסיון להדיח את נתניהו”

מאחורי גבה של הנהגת חמאס ברצועת עזה ובתיאום עם בכירים באיראן - הג'יהאד האסלאמי דחף להסלמה • גורם מודיעין מצרי: "לפי כל האינדיקציות שלנו, איראן עומדת מאחורי ההוראה לשגר את הטיל לשרון"
חרדים 10
י"ט אדר ב' התשע"ט / 26.03.2019 12:42

גורמים בעזה ובמצרים טענו הבוקר (שלישי) כי שיגור הרקטה לשרון בוצע בהנחיית איראן וכדי להשפיע על הבחירות בישראל. זאת, ככל הנראה “מעל ראשה” של הנהגת חמאס ברצועת עזה. כך דיווח היום (שלישי) הכתב לעיניי ערבים של ‘ישראל היום’, דניאל סיריוטי.

עוד נטען, כי השיגור נעשה בתיאום עם בכירים בהנהגת הג׳יהאד האסלאמי הפרו-איראני. עם זאת, לדברי בכירים בקהיר ובעזה, מפקדים בכירים בזרוע הצבאית של חמאס ככל הנראה היו מודעים לשיגור הטיל לשרון, ואף נתנו את ברכתם למהלך.

בשיחה עם ‘ישראל היום’, אישר גורם בכיר בחמאס כי שיגור הרקטה למרכז “היה ניסיון להשפיע על הבחירות וסדר היום הפוליטי בישראל – ואף להביא להדחת נתניהו והליכוד מהשלטון”.

הבכיר הוסיף: “מעבר לכך שמדובר בהנחיה של איראן, זהו גם אינטרס של חמאס להביא להחלפת שלטון בישראל. ההערכה בעזה הייתה שישראל לא תצא למהלך בעזה שבועיים לפני הבחירות”.

לדבריו, בחמאס בנו על כך שנתניהו לא יורה על מהלך נרחב כשהוא שוהה בוושינגטון, אך הופתעו שישראל דחתה תחילה את ניסיונות המצרים להביא להפסקת אש באמצעות הבנות של ״שקט יענה בשקט״.

גורם בכיר במודיעין המצרי המעורה במגעים שמנהלים המצרים מול חמאס אמר: “האפשרות שירי הטיל ביום שני לפנות בוקר לא היה ידוע לבכירים בהנהגת חמאס – סבירה בהחלט. ואולם, ראשי הזרוע הצבאית של חמאס היו מודעים לכך ואף היו מתואמים בעניין עם הנהגת הג׳יהאד האסלאמי, שהובילה את המהלך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות