חמאס הודיע על הפסקת אש – וממשיך בירי רקטות: צה”ל תוקף

צה"ל הגיב בעוצמה לירי הטיל על מושב משמרת • בת"א ובערים רבות אחרות פתחו מקלטים • מטוסי חיל האוויר תקפו מטה סודי של הביטחון הכללי, משרדי ביטחון הפנים ואת לשכת הנייה • צה"ל: הותקפו גם פירי מנהרות, עמדות צבאיות ועמדות שיגור רקטות • עשרות רקטות נורו לעבר עוטף עזה
חיים טוויל
י"ח אדר ב' התשע"ט / 25.03.2019 17:46

עשרות רקטות נורו הלילה אל עוטף עזה, גם לאחר הדיווחים על הפסקת אש.

לאחר חצות יירטה כיפת ברזל לפחות רקטה אחת.

בסביבות השעה 01:00 נורה מטח לעבר יישובי המועצה האזורית אשכול

כלי תקשורת ערביים דיווחו כי בשעה 22:00 הערב (שני) נכנסה לתוקפה הפסקת אש בין ארגון הטרור חמאס וישראל.

אחד מראשי חמאס בעזה טען, כי הפסקת האש הושגה בתיווך מצרי אינטנסיבי, שהתבצע בשעות האחרונות.

רשת ‘אל-ערביה’ דיווחה, כי מצרים לחצה על הצדדים להפסיק את האש ואיימה כי תמשוך את ידיה מהתיווך אם האש לא תיפסק.

בישראל לפי שעה מכחישים כי הושגה הפסקת אש עם חמאס וגורם ביטחוני אף אמר שהמתקפות האוויריות בעזה יימשכו.

• ואמנם, למרות הדיבורים של חמאס על הפסקת אש, המחבלים ירו מעזה מטחים של רקטות  לקראת השעה 23:00, לעבר אזור עוטף עזה. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול ולא גרמה לנפגעים.

בהמשך נורו מטחי רקטות נוספים על עוטף עזה.

• לפי דובר צה”ל, בירי משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל הערב (עד 22:00) זוהו כ-30 שיגורים. לוחמי כיפת ברזל ירטו מספר שיגורים. רובם המוחלט של השיגורים שלא יורטו נפלו בשטח פתוח.

• לקראת השעה 22:00 הודיע דובר צה”ל: “מטוסי ומסוקי קרב של צה״ל תקפו בשעות האחרונות לאורך רצועת עזה מספר מתחמים של ארגון הטרור חמאס בשאטי, בבית חנון, בסג׳עייה, ובמקומות נוספים ברחבי הרצועה.

“במהלך התקיפה נתקפו מתחמים צבאיים, פירי מנהרות המשמשות להעברת אמצעי לחימה, עמדות צבאיות ועמדות שיגור רקטות. עד כה תקף צה״ל עשרות יעדי טרור ובהן גם בניין מטה של חמאס, המשרד לביטחון פנים של ארגון הטרור חמאס ולשכתו של יושב-ראש ארגון הטרור חמאס, איסמעיל הנייה.

פגיעה בבית בשדרות. צילום: Hadas Parush/Flash90

“צה״ל נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל, ערוך ומוכן לתרחישים שונים ככל שיידרש. סל הכלים העומד בפני צה״ל רחב והוא נחוש להמשיך ולפעול אל מול ארגון הטרור חמאס וארגוני הטרור האחרים הפועלים מרצועת עזה.

“צה״ל ממשיך בשעה זו לתקוף מטרות טרור ברצועת עזה”.

• מוקדם יותר נורו עשרות רקטות לעבר יישובי עוטף עזה ושדרות. חלק מהרקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. רקטה אחת פגעה בבית מגורים בעיר שדרות וגרמה לנזק רב. לא היו נפגעים באירוע.

• צוותי מד”א בעוטף עזה העניקו טיפול רפואי לשני נהגים בני 50 שהתנגשו לאחר שלדבריהם איבדו שליטה בזמן אזעקת צבע אדום. הם פונו לבית החולים ברזילי במצב קל. בנוסף טופלו תשעה נפגעי חרדה.

• מטח לעבר ישראל: דיווח על נפגע חרדה שמטופל בנתיבות.

• מעט לאחר השעה 20:00 הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול. בהמשך זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

• חמאס איים כי בחצות הלילה תהיה מתקפה על תל אביב.

• חדר המצב המשותף של הפלגים הפלסטיניים בעזה פרסם הודעה משותפת: “השיחות להפסקת אש נכשלו. מבטיחים לילה חם לישראל שמתגוררים בעוטף עזה”.

• גורם מדיני בכיר אומר כי ראש הממשלה מאשר מוישנגטון את כל מטרות התקיפה בעזה. בתום התייעצויות עם הרמטכ”ל וראשי שירותי הביטחון ביקש נתניהו להציג לו בנק מטרות שהוכן באחרונה למרה של הסלמה ביטחונית, ואישר כל מטרה ומטרה שתותקף.

דובר צה”ל הודיע הערב (שני) בשעה 17:44 כי הצבא החל בתקיפת מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס לאורך רצועת עזה. זאת בתגובה לירי הרקטה הבוקר שפגעה בבית במושב משמרת וגרמה לפציעתם של שבעה בני אדם.

• מטוסי קרב תקפו הערב מבנה בן שלוש קומות הממוקם בצברא ברצועת עזה. “מדובר במטה סודי של ארגון הטרור חמאס שמשמש את הביטחון הכללי, המודיעין הכללי והמודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס. מחלקת המודיעין הצבאי של חמאס אחראית על איסוף ומחקר מודיעין כנגד מדינת ישראל”.

דובר צה”ל הדגיש: “מדובר בנכס שלטוני מרכזי של ארגון הטרור חמאס שנתקף במקביל לתקיפות שמבצע צה”ל כעת ברצועת עזה. התקיפות מבוצעות בתגובה לירי הרקטה לעבר שטח ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועה וממנה”.

בניין המטה שהופצץ. צילום: דוצ

• בהמשך תקפו מטוסי קרב את משרדי ביטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס – מבנה בן חמש קומות הממוקם בשכונת רימאל בצפון רצועת עזה.

“המבנה שימש את ארגון הטרור חמאס לצרכים צבאיים, כמשרד לביטחון הפנים. מדובר בנכס שלטוני מרכזי שמשרת את הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס והותקף במקביל לתקיפות שמבצע צה”ל כעת ברצועת עזה”, נאמר בהודעת דובר צה”ל.

• דובר צה”ל, רונן מנליס אמר בשיחה עם התקשורת כי צה”ל החל בשעתיים האחרונות לתקוף מהאוויר שורה של מטרות טרור ושלטון של חמאס בעזה.

“זה צפוי להמשיך בשעות הקרובות. גייסנו חייל מילואים לפיקוד העורף, כדי לאפשר שורה של החלטות מבצעיות שיופעלו בשעות ובימים הקרובים”.

בניין משרד ביטחון  הפנים. צילום: דוצ

• בעקבות פתיחת המבצע, ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, הנחה את העירייה לפתוח את כל המקלטים והחמ”ל העירוני – זאת חרף העובדה שפיקוד העורף לא הורה על כך.

גם ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ’ הורה על פתיחת המקלטים בכל רחבי העיר.

גם בראשון לציון וירוחם נפתחו מקלטים.

בהמשך נפתחו מקלטים בכל רחבי הארץ, כולל במכבים רעות ודרום השרון.

• ה‏מועצה אזורית חוף אשקלון הודיעה כי מחר לא יתקיימו לימודים בכל רחבי המועצה,אלא אם תימסר הודעה אחרת.

בעקבות המתיחות בדרום לא יתקיימו לימודים מחר גם בכל מוסדות החינוך בעיר אשקלון.

• בשל הנחיית הגורמים הביטחוניים לסגירת מקטע שדרות-אשקלון מודיעה רכבת ישראל כי לא תופעלנה רכבות הלילה (24:00-6:00), מתחנת תל אביב ההגנה אל ישובי הדרום, בקו הנגב המערבי.

מוקדם יותר היום פורסמה אזהרה לתושבי עוטף עזה ולפיה חיל האוויר יתקוף ברצועת עזה בזמן הקרוב – בתגובה לירי הרקטה לעבר המושב משמרת שבשרון, שפגעה בבית ופצעה שבעה בני אדם.

בהודעה נאמר: “בזמן הקרוב ישמעו פיצוצים כחלק מהפעילות התקפית של צה”ל. לאור זאת יש להגביר ערנות ולפעול בהתאם להנחיות ההתגוננות ובהישמע התרעת צבע אדום יש להיכנס למרחב המוגן תוך פרק זמן ההתגוננות ולשהות בו 10 דקות”.

תחנות אופקים, נתיבות ושדרות תיסגרנה, עד להודעה חדשה.

בחמאס מנגד פרסמו כרוז ובו איימו: “לכל מעשה טיפשי של ישראל נגד עזה והארגונים הפועלים נגדה יהיה מחיר שיעלה על הערכותיה ותיתקל בהתנגדות תקיפה בכוננות מלאה”.

מוקדם יותר הודיע צה”ל כי לאור הערכת המצב וכחלק מצעדי שיפור המוכנות, הוחלט באוגדת עזה על חסימת אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת.

בנוסף הוחלט על עצירת עבודות חקלאיות במרחבים סמוכים לגדר.

בכל הרשויות בעוטף עזה בוטלו היום החוגים אחר הצהריים: המועצה האזורית אשכול הודיעה על ביטול פעילות החוגים המתקיימים אחרי הצהריים. גם בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב יסיימו את פעילויות החוגים מוקדם, בשל המתיחות הביטחונית.

מאוחר יותר, בתום הערכת מצב שנערכה בין ראש העיר אשקלון, תומר גלאם ופיקוד העורף, הוחלט לבטל את כל החוגים העירוניים המיועדים לשעות אחר הצהריים ולדחות את האירועים שתוכננו להתקיים בעיר, בהם: תחרות ריקודים ארצית, ליגת כדורגל אולמות ומשחק הכדורגל בין הפועל אשקלון לעירוני רמת השרון.

במקביל, נמשך שיגור בלוני התבערה מהרצועה. היום בצהריים אותרו בלונים כאלו בקריית גת, סמוך לפסי רכבת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות