ליצמן מסובך? ‘הגישו נגדי תלונה. בלי לסייע? אין לי מה לחפש בכנסת’

סגן שר הבריאות גילה בכנס בחירות של אגו"י: "הגישו תלונה נוספת נגדי. כי יש כאלה ששמו להם למטרה לרדוף את העושים במלאכה" • מאיים: "אם יעצרו את פעילות המחלקות לפניות הציבור של אגודת ישראל – אין לנו מה לחפש בכנסת"
אריה ריבקינד
י"ח אדר ב' התשע"ט / 25.03.2019 15:00

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס אמש להפעלת לשכת פניות הציבור על ידי עוזריו, והבהיר כי בלעדי הסיוע הזה – “אין לאגודת ישראל מה לחפש בכנסת”.

בכנס של אגודת ישראל באשדוד אמר ליצמן: “כמעט שאין משפחה שלא נעזרה על ידי לשכתי במשרד הבריאות. זה המוטו שלנו: לעזור לכל אחד ללא הבדלי זהויות”.

בשלב זה חשף ליצמן, הנמצא בחודשים האחרונים תחת חקירת משטרה במספר פרשות,  כי הוגשה נגדו תלונה נוספת: “יש חוק שכל מוסד צריך להחזיק רישיון. למוסד ממלכתי חילוני לא צריך. יש מוסד שלא אישרו לו במשך תקופה ארוכה. באתי אישית לשם וראיתי שהכל בסדר. שאלתי את גורמי המקצוע – אמרו שאפשר לאשר.

“אבל הגישו תלונה נגדי. כי יש כאלה ששמו להם למטרה לרדוף את העושים במלאכה”.

ליצמן הדגיש בפני המשתתפים: “אם ייעשה ניסיון לעצור את פעילות המחלקות לפניות הציבור של אגודת ישראל – אין לנו מה לחפש בכנסת”.

לפי חשיפה של מרדכי גילת בתכנית ‘השבוע’ עם ירון דקל  ב’כאן 11′, מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, המליץ ליועץ המשפטי אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית נגד חבר כנסת – שעל פי החשד ניסה לשבש חקירה הקשורה למשרד העבודה והרווחה.

לפי הדיווח, במהלך חקירה של אנשי יחידת האכיפה במשרד הרווחה, התעורר חשד כי רב ידוע מעורב במעשים פליליים.

הרב הוזמן לחקירה, כדי לגבות ממנו עדות באזהרה. אלא שהרב לא הגיע. הוא פנה לחבר הכנסת – וזה ביקש מבכיר במשרד הרווחה, לסייע לרב להיחלץ מהחקירה.

הבכיר נענה לבקשת הח”כ וניסה לגרום לכך שבמקום שאותו רב יזומן לחקירה, יזמינו אדם אחר, שחשיבותו בסיפור פחותה.

ממשרד המשפטים נמסר ל’כאן’: הנושא אכן נמצא בבדיקה. לא נוכל להוסיף דבר בשלב זה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות