כחלון ליד הבית: ‘טעות? על טעות משלמים’ I בנט: ‘תנו לי המפתחות’

שר האוצר בזירת נפילת הרקטה במושב משמרת: "מבחינתי דין העוטף כדין השרון. צריך לשנות את הגישה, אני בטוח שתהיה תגובה כואבת. מישהו צריך לשלם מחיר כבד" • "בעל הבית ביקש ממני להעביר מסר - 'הממ"ד הציל את חיי משפחתי'"
חרדים 10
י"ח אדר ב' התשע"ט / 25.03.2019 11:52

יו”ר כולנו, שר האוצר משה כחלון, הגיע הבוקר (שני) אל הבית במושב משמרת שבשרון עליו נפלה הרקטה שנורתה מרצועת עזה.

“אירוע קשה וחמור. מבחינתי דין העוטף כדין השרון”, אמר כחלון. “כמי שתמך במדיניות הממשלה באירועים הכי קשים שהיו – חייבים לשנות את הגישה. מחר אני מניח שתהיה ישיבת קבינט ביטחוני ואני בטוח שתהיה תגובה כואבת. מישהו צריך לשלם מחיר, גם אם יטענו שזו טעות – על טעות משלמים”.

כחלון, שמשרדו ממונה על ‘מס רכוש, הוסיף: “לעניין הכלכלי, אנחנו מנסים להחזיר לאנשים שעברו טראומה לא רגילה, מנסים להחזיר את החיים למסלולם. יש פה פגיעות גם במרחק מאות מטרים מכאן, גם מתקנים חקלאיים נפגעו. יש פה נזק כלכלי גדול. אנחנו הצענו למשפחה לשכור דירה או לעבור לבית מלון כמובן במימון מס רכוש”.

השר הדגיש:  “בעל הבית ביקש ממני להעביר מסר – ‘הממ”ד הציל את חיי משפחתי’. זה מה שהוא אמר לי וזה מסר לכל תושבי ישראל, ברגע ששומעים אזעקה להיכנס לממ”ד. אני לא מאחל לאף אחד את האירוע אבל אם יש אזעקה לא להתעצל ולרדת לממ”ד”.

גורם במס רכוש בזירת נפילת הרקטה אמר הבוקר לכאן חדשות: “בדקנו את מרבית הרחוב. עשרות בתים ברחוב נפגעו מהנפילה של הרקטה. מדובר בעיקר בנזק לתריסים, חלונות שהתנפצו ופגיעות רסיסים”.

“הקברניטים הביטחוניים לא יודעים מה לעשות עם עזה”

גם יו”ר ‘הימין החדש’, שר החינוך נפתלי בנט, הגיע הבוקר למושב משמרת.

בנט: “מה שהציל את חיי המשפחה, זה שהם ירדו לממ”ד, לפני שנאמר מה צריך לעשות בעזה ושצריך לטפל בעזה צריך לומר לאזרחי ישראל גם אם הם גרים ברמת השרון, חדרה או כל מקום שכששומעים אזעקה יורדים לממ”ד. גם אני ירדתי עם ילדיי לממ”ד ברעננה”.

על הצעדים הביטחוניים הנדרשים אמר: “אנחנו מן הסתם נשמע עוד פעם את קברניטי הביטחון שלנו מספרים כמה חמאס מורתע. אז יש לי בשורה, חמאס לא מורתע. מי שמורתע לא יורה טילים.

“במשך עשור, הקברניטים הביטחוניים של מדינת ישראל לא יודעים מה לעשות עם עזה. גם נתניהו שהוא מדינאי טוב, הרים ידיים בנוגע לעזה והגיע הזמן שיעביר לי את המפתחות. אני יודע מה לעשות בעזה, אני יודע בדיוק. אנחנו חוזרים לקונספציית המנהרות. גם בסוגיית המנהרות הנחתי תוכנית לפעולת מנע בתוך עזה בצורה מפתיעה, עם תחבולה, עם תקיפות, ואת זה צריך גם הפעם לעשות”.

הוא הוסיף: “מה שצריך לעשות כבר היום, כל בתי המחבלים ביהודה ושומרון שרצחו יהודים להרוס אותם, מיד לטפל גם בהנהגה של חמאס בצורה תקיפה. לטפל במשגרי העפיפונים. אם היו מקשיבים לי לפני שנה, כשאמרתי שצריך לירות על משגרי עפיפונים – לא היינו מגיעים לא לעפיפון אחד, לא למאה עפיפונים וגם לא לרקטות על משמרת ועל תל אביב.

”הגיע הזמן לתת את המפתחות הביטחוניים למי שיודע לטפל בעזה. אני מוכן לקחת עלי את פרויקט חמאס, את פרויקט עזה, ולטפל בהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות