שתי חטיבות הוקפצו לדרום I צה”ל: הרקטה מייצור עצמי של חמאס

ירי הרקטה על משמרת ופציעת 7 בני אדם: צה"ל מגייס כוחות מילואים ומעביר שתי חטיבות לדרום • דובר צה"ל: "שוגרה רקטה שהטווח שלה 120 קילומטר. הירי בוצע על ידי חמאס מעמדת שיגור שלו באיזור רפיח. הרקטה מייצור עצמי" • מס רכוש: עשרות בתים ברחוב נפגעו מנפילת הרקטה
חיים טוויל
י"ח אדר ב' התשע"ט / 25.03.2019 10:52

ירי הרקטה והפגיעה בבית במושב משמרת: דובר צה”ל, תא”ל רונן מנליס, אמר הבוקר (שני) בתדרוך לכתבים, כי הרקטה שוגרה מאזור רפיח שבדרום הרצועה, נורתה מטווח של 120 ק”מ.

מנליס ציין, כי מדובר ברקטה של חמאס מייצור עצמי: “מדובר באירוע חמור של פגיעה ישירה בבית. הרקטה של חמאס מייצור עצמי. הירי בוצע על ידי חמאס מעמדה שלו באזור רפיח”.

דובר צה”ל הוסיף: “אנחנו רואים בחמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה וממנה”.

לדבריו, מערכת כיפת ברזל לא יירטה את הרקטה משום שהיא איננה פרוסה באזור זה. הוא הבהיר כי המערכת מגנה באזורים בהם היא פרוסה, על פי הערכת מצב.

דובר צה”ל ציין עוד, כי בעקבות הירי ביצע הרמטכ”ל כוכבי הערכת מצב בהשתתפות ראש השב”כ, מפקד חיל האוויר, ראש אמ”ן וראש אמ”ץ.

“בעקבות הערכת המצב בראשות הרמטכ”ל אנו מקפיצים בשעה זו שתי חטיבות מאימון ומפקדת אוגדה למרחב פיקוד הדרום. ישנו גיוס מסוים של מילואים למערכים ספציפיים. אנו נמצאים במוכנות למגון רחב של תרחישים”, הוסיף מנליס.

“הייתי בהלם, אנחנו לא מעכלים”

הפגיעה הישירה של הרקטה בבית במושב משמרת הביאה לפציעתם של שבעה בני אדם, רובם למרבה הנס נפגעו באורח קל בלבד.

חן, תושב המושב שבית אביו נפגע מרסיסי הרקטה, סיפר הבוקר לגלי צה”ל: “נכנסנו כל המשפחה לממ”ד. יש לי אבא שגר צמוד אליי, הוא בן 90. באמצע הדרך שמעתי את הפיצוץ וראיתי עשן שחור. זה היה מאוד קרוב, לא ידעתי עד כמה. היו זכוכיות מנופצות”.

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אביו של חן לא נפגע. “חוץ מהבלבול הוא היה בסדר גמור. לאט לאט הוא הבין את גודל הנס שקרה. השכנים הצמודים אלינו חטפו את הפגיעה הישירה. הייתי בהלם, אנחנו לא מעכלים כל כך שזה מה שקרה”.

ורדה, שכנה של הבית שנפגע, סיפרה: “שמענו את האזעקה ומיד הילדים הגיעו הביתה. הבית של השכנים ניזוק לגמרי. יש פצועים שם. שלושת הבתים נפגעו, כל השמשות נשברו. הנכדה שלי נפצעה ופונתה לבית החולים”.

גורם במס רכוש שנמצא בזירת נפילת הרקטה אמר לכאן חדשות: “בדקנו את מרבית הרחוב. עשרות בתים ברחוב נפגעו מהנפילה של הרקטה. מדובר בעיקר בנזק לתריסים, חלונות שהתנפצו ופגיעות רסיסים”.

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות