7 פצועים מפגיעה ישירה של טיל ששוגר מעזה בבית בשרון I צפו

רקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה ישירות בבית במושב משמרת שבשרון: שני בני אדם נפצעו בינוני, 5 קל, כולם בני משפחה אחת • בחמאס פינו מפקדות מחשש לתגובה • נתניהו קיים התייעצויות ביטחוניות - ויקצר ביקורו • תושב היישוב: "למזלנו יש כמה פצועים קל. זה ממש נס לדעתי"
חיים טוויל
י"ח אדר ב' התשע"ט / 25.03.2019 07:47

הסלמה ביטחונית: רקטה ששוגרה הבוקר (שני) מרצועת עזה פגעה בבית במושב משמרת שבאזור השרון.

שבעה בני אדם נפצעו, בהם אשה כבת 60 במצב בינוני עם פגיעות הדף, כוויות קלות ופציעות מרסיסים, אשה כבת 30 במצב בינוני עם פציעות מרסיסים, וחמישה נפגעים קל.

הפצועים טופלו על ידי מד״א ופונו לבית החולים מאיר בכפר סבא.

בנוסף טופלו מספר נפגעי חרדה ובודדים שנפצעו קל בדרכם למרחב המוגן.

על פי דיווח בחדשות 12, בעלת הבית היא היחידה שלא הגיעה בזמן למקלט ולכן היא נפצעה באופן משמעותי יותר.

דוקטור ירון מושקט מבית החולים מאיר: “הגיעו אלינו 6 נפגעים מתוכם שישה בני משפחה אחת, סבה וסבתא הורים ושני הילדים הקטנים שלהם. ועוד ילדה בת 9, הבת של השכנים. הפגיעות ברובן הן חתכים וכוויות, רובן שטחיות. בחלקן נטפל או נתפור בחדר ניתוח. אחת הנשים הבוגרות יותר עם פציעות בגב, אך מצבה כנראה קל”.

בנוסף לבית שנפגע נרשמו פגיעות גם בכמה רכבים ובתים נוספים במקום.

קודם לירי הרקטה נשמעה אזעקה בסביבות השעה 05:18 באזור השרון. תושבים דיווחו על שמיעת קולות נפץ ועל רעש של נפילה.

גורמי הביטחון במקום מורים על הריסת המבנה שנפגע. זאת, בשל חשש מקריסת הבית.

צילום: דוברות המשטרה

בצה”ל אישרו כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, ממשיכים לבדוק את פרטי האירוע והרמטכ”ל מקבל עידכונים שוטפים, כמו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שנמצא בוושינגטון.

ראש הממשלה קיים התייעצות ביטחונית עם הרמטכ”ל, ראש השב”כ, ראש המל”ל ובכירי מערכת הביטחון, והחליט לקצר את ביקורו בארה”ב: “לפני דקות אחדות סיימתי שיחת עדכון והתייעצות עם הרמטכ”ל, ראש השב”כ וראש המל”ל. הייתה כאן התקפה נפשעת על מדינת ישראל ואנחנו נגיב בעוצמה.

“לאור האירועים הביטחוניים החלטתי לקצר את הביקור בארה”ב. בעוד שעות אחדות אפגש עם הנשיא טראמפ ומיד לאחר מכן אשוב לארץ כדי לנהל את הפעולות שלנו מקרוב”.

במקביל, בדרום הוחלט על ידי גורמי הבטחון על סגירת המעברים ארז וכרם שלום למעבר סחורה ובני אדם.

יו”ר יד לבנים, אלי בן-שם, תושב המושב משמרת, אמר ל’ישראל היום’: “בשעה 5:25 היתה אזעקה, ואחרי 2-3 דקות היה פיצוץ אדיר. היתה פגיעה ישירה בבית. כל החלונות של הבתים בסביבה התנפצו. הבית שנפגע הרוס לגמרי. למזלנו יש כמה פצועים קל. זה ממש נס לדעתי”.

כמו כן, באירוע נהרגו שני כלבים מהפגיעה במושב.

תמונות: דוברות המשטרה
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות