הדמוקרטים בהלם: אין ראיות לפשע • טראמפ: ניסיון חיסול, זיכוי מוחלט

על פי הדוח של החוקר המיוחד, לא הנשיא ולא אנשים מטעמו שיתפו פעולה או תיאמו מהלכים כלשהם עם רוסיה בבחירות לנשיאות • עוד קבע הדוח: לא נמצאו עדויות לניסיון פלילי מטעם הנשיא לשבש הליכי חקירה
נתן פרל
י"ח אדר ב' התשע"ט / 24.03.2019 23:19

ועדת המשפט של הקונגרס האמריקני פרסמה הערב (ראשון) את עיקרי הדוח של התובע המיוחד רוברט מולר, שחקר את המעורבות הרוסית בבחירות האחרונות לנשיאות ארצות הברית.

התובע ציין בדוח, שנכתב במשך 22 חודשים, כי אין עדויות לכך שאנשיו של הנשיא שיתפו פעולה עם הרוסים כדי להטות את תוצאות הבחירות.

עוד קבע הדוח כי לא נמצאו עדויות לניסיון פלילי מטעם הנשיא לשבש הליכי חקירה.

עם זאת, התובע הדגיש כי הדוח שלו אינו מהווה זיכוי של הנשיא ואנשיו, אלא רק קביעה כי “החוקר המיוחד לא מצא ראיות לכך שאנשי קמפיין טראמפ שיתפו פעולה עם המודיעין הרוסי בהתערבות בבחירות”.

טראמפ הגיב: “לא הייתה מעורבות ולא היה שיבוש – זיכוי מוחלט. אחרי כל-כך הרבה זמן וכל-כך הרבה אנשים שנפגעו, הוכרז כי לא הייתה מעורבות רוסית ולא היה שיבוש הליכי חקירה. חבל שהמדינה הייתה צריכה לעבור את זה וחבל שכנשיא הייתי צריך לעבור את זה. אני מקווה שיבדקו את הצד השני – זו היה ניסיון חיסול פוליטי.. לא הייתה מעורבות רוסית”.

דוברת הבית הלבן הגיבה לפרסום ואמרה, “החוקר המיוחד לא מצא שום קנוניה או בעיה. ממצאי משרד המשפטים הם זיכוי מוחלט ומלא של נשיא ארצות הברית”.

הדמוקרטים, שתלו תקוות רבות בדוח של החוקר המיוחד, שורר הלם מוחלט מהמסקנות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות