‘שיאים חדשים נשברים’: שתי סיבות חדשות גרמו לשרים לחגוג משמחה

ראש ממשלת רומניה נאמה בוועידת אייפאק ואמרה בעברית: "חברים, בשנה הבאה בירושלים" • חברי ממשלה: "התאוריות על הצונאמי המדיני קורסות.. לשמאל נשארו רק הספינים"
נתן פרל
י"ז אדר ב' התשע"ט / 24.03.2019 17:34

ראשת ממשלת רומניה, ויוריקה דנצ’ילה, הודיעה היום (ראשון) בנאום בוועידת השדולה הפרו-ישראלית בארה”ב -איפא”ק, כי ארצה מכירה בירושלים כבירת ישראל.

בנאומה בועידה אמרה דנצ’ילה: “כראש ממשלת רומניה והממשלה שאני מנהלת, אעביר את השגרירות לירושלים – בירתה של מדינת ישראל”. היא אמרה בעברית: “חברים, בשנה הבאה בירושלים”.

יצוין, כי זו לא הפעם הראשונה שדניצ’לה מצהירה על כוונתה זו. עד כה טורפדה ההחלטה בידי נשיא רומניה, שהסמכות על החלטה כזאת היא שלו.

זמן קצר קודם לכן מסר בפני צירי הועידה גם נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדס, הודעה דומה, לפיה ארצו תפתח שגרירות בירושלים “באופן מיידי”. עם זאת, שגרירות הונדורס שתיפתח בירושלים תפעל על פי ההודעה במקביל לשגרירות בתל אביב אשר תמשיך לפעול גם היא.

במערכת הפוליטית מביעים שביעות רצון מהודעתן של שתי המדינות.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בירך את רומניה והונדורס: “התאוריות על הצונאמי המדיני קורסות ושיאים חדשים נשברים, העמידה על זכותנו על ארץ ישראל ועל הצדק ההיסטורי מוכיחה את עצמה שוב ושוב”.

שר התיירות יריב לוין: “שמחתי לשמוע את הודעות נשיא הונדורס וראש ממשלת רומניה על כוונתם לפתוח שגרירויות בירושלים. בביקורי בהונדורס לפני כשנה נפגשתי עם הנשיא הרננדס ושוחחנו על החשיבות שבהעברת השגרירות לבירתנו. גם כאשר נפגשתי ברומניה עם ראש הממשלה דנצ׳ילה, התרשמתי כי היא רואה חשיבות עליונה בהעברת השגרירות. אני מברך את שני המנהיגים על הצהרותיהם ומשוכנע כי מדינות רבות ילכו בעקבותיהן”.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי: “אני מברכת על הודעת ראש ממשלת רומניה, על כך שהיא מחוייבת להעברת השגרירות לירושלים. אני שמחה שהייתה לי את הזכות להתניע את התהליך לפני מספר חודשים במסגרת ביקור רשמי שלי במדינה.

“ממשלת ישראל הביאה הישגים היסטוריים, לשמאל נשארו רק הספינים. בעזרת השם, מאמינה שהמהלך להעברת השגרירויות ימשיך להביא לנו עוד ועוד מדינות שיחזקו את בירת ישראל הנצחית”.

השרה גילה גמליאל הזכירה כזרז להודעת רומניה את ביקורה במדינה באחרונה. “לפני שלושה שבועות יצאתי לרומניה בשליחות רה”מ נתניהו להיפגש עם ראשת הממשלה ובכירים נוספים, ודנו ארוכות באפשרות להעברת שגרירות רומניה לירושלים”.

היא הוסיפה: “הצגתי לה בהרחבה את תהליך הפיכת ישראל לכוח מדיני עולמי עולה, ואני שמחה ומברכת על הודעת ממשלתה כי אכן תעביר בקרוב את השגרירות לירושלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות