דגן על סגירת תחנות מד”א ביו”ש: “מתבייש שכך מד”א נוהג, זו חרפה”

ראש מועצת שומרון דורש מראש הממשלה לכנס דיון חירום על סגירת תחנות מד"א ביו"ש כבר במהלך ביקורו בארה"ב • "לא יכול להיות שאנחנו בני ערובה של מלחמות אגו ומלחמות תקציביות על מליונים בודדים כל שנה מחדש"
חיים טוויל
י"ז אדר ב' התשע"ט / 24.03.2019 13:42

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיב היום (ראשון) בחריפות להודעת ארגון מד”א על סגירת תחנות הארגון ברחבי יהודה ושומרון.

תחנות מד”א ביו”ש היו צפויות להסגר היום החל מהשעה 15:00, אולם לאחר התערבות של דגן – הוחלט לדחות את סגירת תחנות מד”א ביו”ש ב-24 שעות.

דגן פנה ללשכת ראש הממשלה ודרש שנתניהו יכנס ישיבת חירום, עוד במהלך שהותו בארה”ב – ולא ימתין לחזרתו לארץ.

“שבוע לאחר פיגוע, ללא בושה, לאחר שקיצצו במספר החיילים באזור, ומסרבים להשלים פערים של 400 מיליון ש”ח למרכיבי בטחון, מוסיפים חטא על פשע וגם סוגרים תחנות מד”א. מפקירים את חיי חצי מליון תושבי יו”ש כפשוטו”, תקף דגן.

לדבריו, “ממשלת ישראל ומד”א צריכים להתבייש, בזמן שיש ממשלה לאומית, משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות, משרד האוצר, והארגון הלאומי, של מד”א מקצצים שבוע אחרי הפיגוע הנורא”.

הוא הוסיף: “אני מתבייש שכך הממשלה שלי נוהגת, אני מתבייש, שכך ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל – מד”א נוהג, זו חרפה. ראש הממשלה צריך לכנס דיון כבר בוושינגטון ולפתור את הסיפור הזה.

“לא יכול להיות שאנחנו בני ערובה של מלחמות אגו ומלחמות תקציביות על מליונים בודדים כל שנה מחדש. יש כאן חיי אדם. אנשים עלולים להיהרג ולמות כתוצאה מהדבר הזה”.

עו”ד נתי רום העוסק בזכויות אדם ביו”ש: “דם תושבנו אינו הפקר ואיננו אזרחים סוג ב’. בכל שנה סוחרים ארגון מד”א ומשרד הבריאות בבריאותם של תושבי יו”ש.

“הגיע הזמן שהתקציב עבור שירותי הרפואה ביהודה ושומרון יכלל בתקציב השנתי אותו מעבירים משרדי הבריאות והאוצר למד”א ולא יתוקצבו בנפרד. תורמים רבים בעולם אינם מודעים לכיפופי הידיים ותורמים למד”א על סמך הצגתו כמי שמטפל באופן שוויוני בכל אזרחי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות