כמה בטוחים שיגיעו לקלפי? וכמה מתלבטים בין גנץ, גבאי ונתניהו?

סקר "ישראל היום" ו־i24news בדק: עד כמה בטוח הציבור שאכן יממש את זכותו בקלפי, ובעיקר - אילו מפלגות נהנות ממצביעים שבטוחים כי יבואו להצביע • ומה עמדת הציבור שלא החליט סופית לאיזו מפלגה להצביע?
חרדים 10
י"ז אדר ב' התשע"ט / 24.03.2019 11:40

סקרי מנדטים הנערכים כמעט מדי יום במפלגות השונות ובכלי התקשורת מנסים להעריך את תוצאות ההצבעה – ובעיקר לחזות את המגמות בדפוסי ההצבעה.

אלא שיש פער מובנה בין הסקרים לבין הבחירות עצמן: בעוד בסקר נדרשים הנשאלים להשיב על אופן הצבעתם באמצעות משאל טלפוני או אינטרנטי, הרי שביום הבחירות צריכים להגיע פיזית לקלפי ולשלשל את פתק ההצבעה.

לכן חשוב היה לבדוק עד כמה בטוח הציבור שאכן יממש את זכותו, ובעיקר – אילו מפלגות נהנות ממצביעים שבטוחים כי יבואו להצביע, ולעומתן אילו מפלגות יצטרכו ביום הבחירות לעבוד קשה מאוד על מנת לשכנע את תומכיהן להגיע אל הקלפי.

סקר ‘ישראל היום’ וערוץ i24 news, שבוצע באמצעות מכון ‘מאגר מוחות’ בהנהלת פרופ’ יצחק כ”ץ, מלמד כי המפלגה שבה מירב הבוחרים אמרו כי “בטוח” יבואו להצביע היא ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 79%.

אחריה כולנו בראשות משה כחלון עם 77% בטוחים.

בקרב המפלגות הגדולות קיים שוויון מוחלט: 69% ממצביעי הליכוד וכחול לבן אמרו כי בטוח יבואו להצביע ביום הבחירות. בקרב תומכי העבודה 68% אמרו שבטוח יבואו להצביע.

צילום: מסך, ישראל היום

הסקר גם בחן את עמדת הציבור שלא החליט סופית לאיזו מפלגה להצביע ומתלבט כעת בין שתי מפלגות.

מהסקר עולה כי אחוז המתלבטים הגבוה ביותר (8%) טרם החליט אם להצביע לכחול לבן או למפלגת העבודה. מדובר בפלח קולות משמעותי שעשוי להכריע איזו מפלגה תהיה הגדולה ביותר בכנסת. 3.4% עדיין מתלבטים בין הליכוד לכחול לבן. גם פה מדובר במנדטים שעשויים להכריע את הכף ברגע האחרון.

הסקר נערך על ידי מאגר מוחות – מכון מחקר וייעוץ בינתחומי בע”מ, בניהולו של פרופ’ יצחק כ”ץ, בשיטות מדעיות מקובלות כסקר משולב טלפוני ואינטרנטי (באמצעות פאנל קיים רב־משתתפים), באמצעות שאלון מובנה בתאריכים 21.3.19-20.03.19 בקרב מדגם הסתברותי של 613 משיבים (מתוך 2,943 נשאלים), שהוא מדגם מייצג של האוכלסייה הבוגרת בישראל (גילי 18 ומעלה). המדגם מאפשר הסקת מסקנות ברמת ודאות של 95% עם טעות דגימה של 4% (ביחס לאומדנים השונים).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות