לא תאמינו כמה קיבל נהג שאיבד שליטה על הרכב בגלל חרק מעופף 

תושב גוש דן בשנות ה-30 לחייו, התנגש עם רכבו בחודש נובמבר 2017 בעוצמה רבה בעמודי בטון הניצבים לצד כביש בין-עירוני - ונפצע באורח קשה בתאונה • לדבריו, איבוד השליטה על רכבו, נבע מאובדן ריכוז רגעי שנגרם מחרק שהתעופף ברכב - ותבע את חברת הביטוח 'מנורה'
שייע קליין
י"ז אדר ב' התשע"ט / 24.03.2019 10:12

תביעה לפיצויים אותה הגיש עו”ד יונתן שוב בשם נהג, נגד חברת הביטוח ‘מנורה’ שביטחה את הרכב בביטוח חובה – הגיעה בימים אלה להסדר פשרה, לפיו תפצה ‘מנורה’ את נהג הרכב בפיצויי עתק על סך כ-3.7 מיליון שקלים.

הנהג, תושב גוש דן בשנות ה-30 לחייו, התנגש עם רכבו בחודש נובמבר 2017 בעוצמה רבה בעמודי בטון הניצבים לצד כביש בין-עירוני – ונפצע באורח קשה בתאונה.

לדבריו, איבוד השליטה על רכבו, נבע מאובדן ריכוז רגעי שנגרם מחרק שהתעופף ברכב.

אל מקום התאונה הוזנק מסוק צבאי שהטיס את הנהג הפצוע לבית החולים. כתוצאה מהתאונה נגרמו לנהג פציעות ושברים בגפיו ובאיברים נוספים, הוא נותח וסבל מכאבים, ממגבלות תנועה, ומצלקות.

על פי כתב התביעה, הנהג הוא עובד הייטק שהשתכר היטב כל חייו, אך בעקבות התאונה, חלה הפסקה ארוכה בעבודתו – וכושר השתכרותו נפגע מאד. בימים אלה שב העובד בהדרגה לעבודתו – במשרה חלקית.

מומחה רפואי שמונה מטעם בית המשפט קבע כי נכותו המשוקללת של הנהג עומדת על 68% – מתוכה 40% נכות תפקודית, ו-28% נכות מצלקות.

לדברי עו”ד שוב, אם התאונה לא הייתה מתרחשת, עשוי היה הנהג ליהנות משכר מעל לפי 3 מהממוצע במשק – שכר המאפשר פיצוי מקסימלי על פי החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים (הפלת”ד).

ממועד התאונה ועד היום – פרט לשנה שבה נעדר מעבודתו עקב התאונה – עבד התובע בתחום ההיי-טק, והשתכר כ-20,000 שקלים בחודש. “התאונה גרמה לפגיעה באפשרויות התובע להתקדם בעבודתו”, טען עו”ד שוב. “העובדה כי כבר בראשית דרכו החל להשתכר בשכר ראוי מעידה כי סביר שלולא התאונה, שכרו בשלב זה היה עומד על לפחות שילוש השכר הממוצע במשק”.

בימים אלה הגיעו הצדדים לפשרה, לפיה חברת הביטוח ‘מנורה’ תשלם לתובע פיצויי עתק בסכום כולל של 3,668,275 שקלים. הפשרה הוגשה בימים אלה לבית המשפט המחוזי בירושלים אשר נתן לה תוקף של פסק דין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות