גורמים אמריקנים: הכרה בריבונות בגולן • ביבי: תנו לי גם את פולארד

ירשום הישג מדיני? גורמים ישראלים ואמריקנים אומרים כי ייתכן שההכרזה על הכרה בריבונות הישראלית בגולן תתרחש בשבוע הבא, בעת ביקור נתניהו בוושינגטון • לשכת ראש הממשלה פועלת אצל האמריקנים, לקצר את תנאי שחרור המרגל יונתן פולארד - ולאפשר לו לעלות יחד עם נתניהו
חרדים 10
י"ד אדר ב' התשע"ט / 21.03.2019 12:46

ירשום הישג מדיני לפני הבחירות? ראש הממשלה ימריא ביום ראשון לוושינגטון, כדי להשתתף בכינוס איפא”ק השנתי וגם יבקר ביקור מדיני בבית הלבן – וייפגש עם הנשיא דונלד טראמפ.

בלשכת נתניהו מעוניינים לחזור הביתה עם הישג מדיני גדול.

גורמים בישראל ובארצות הברית אמרו הבוקר (חמישי) לסוכנות הידיעות אי-פי כי ייתכן והנשיא יכריז על הכרה אמריקנית בריבונות של ישראל ברמת הגולן.

בפגישה אתמול עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, אמר ראש הממשלה: “אתם יכולים לדמיין מה היה קורה אילו ישראל לא הייתה שולטת בגולן – איראן הייתה כבר בחופי הכנרת”.

במקביל, בישראל מפעילים לחץ על האמריקאים לקצר את תנאי השחרור של המרגל הישראלי ג’ונתן פולארד, הקובעים כי עליו להישאר בגבולות ארצות הברית עד נובמבר 2020 – ולאפשר לו להגיע לישראל במטוסו של ראש הממשלה.

פולארד שוחרר מהכלא האמריקני בנובמבר 2015, לאחר שריצה עונש מאסר של 30 שנה. עם שחרורו, הוטלו עליו תנאים מגבילים כמו התניידות עם אזיקון אלקטרוני, מעקב אחר מחשבו האישי, איסור על גלישה חופשית באינטרנט וגם איסור יציאה מגבולות ארצות הברית.

בחודש נובמבר האחרון ביקשה ישראל, בפנייה רשמית למשרד המשפטים האמריקני, לקצר את התנאים המגבילים את פולארד, בין היתר עקב מצבו הרפואי, אולם הבקשה נתקלה בסירוב.

כעת מקווים בישראל קשרי הידידות עם נתניהו יובילו את טראמפ לקבל את בקשתו.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: “לא נוכל להתייחס לנושא. ראש הממשלה מחויב להביא את ג’ונתן פולארד לישראל ולשם כך עשה לאורך השנים מאמצים, ופעל מול ממשלים שונים, כולל ממשל טראמפ”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות