אורלי לוי: בני גנץ אמר לי – תקבלי ג’וב, אל תרוצי. יש לו בעיית אמינות

יו"ר מפלגת גשר חשפה הצעה שקיבלה מבני גנץ: לא לרוץ לכנסת ובתמורה לקבל תפקיד בכיר בממשלתו • "חשבתי ששחקנים חדשים יבואו עם תדמית נקייה, אבל מסתבר שפוליטיקאים הם פוליטיקאים, בין אם בתחילת הדרך ובין אם בהמשך"
חרדים 10
י"ד אדר ב' התשע"ט / 21.03.2019 11:02

אורלי לוי-אבקסיס, יו”ר מפלגת גשר, התייחסה למצבה העגום בסקרי המנדטים וחשפה הצעה שקיבלה מיו”ר כחול לבן, בני גנץ: לוותר על הריצה העצמאית לכנסת ולקבל תפקיד בכיר בממשלה בראשותו.

בראיון שהעניקה ל’חדשות הבוקר עם ניב רסקין” בערוץ 12 אמרה לוי אבקסיס: “מה גנץ אומר לי? ‘בואי תקבלי ג’וב, תקבלי תפקיד שרה, ואל תרוצי לכנסת, תקפלי את הנבחרת המצויינת שלך’. לא יהיה לי אפילו אצבע להרים בכנסת, כי כשאתה לא חבר כנסת אתה מוצנח מבחוץ בתפקיד מקצועי והיכולת שלך להשפיע על המערכת מבפנים היא אפילו לא כמו של חבר כנסת בודד. לכן אני אומרת תודה אבל לא תודה, אם הסקרים שלו בעייתים והוא חושב שפה הוא ימצא איזו רשת ביטחון, אז לא”.

אז את לא מנהלת איתו משא ומתן?

“לא. לא איתו ולא עם כחלון. יש פה פאק באמינות. הזירה הפוליטית היא לא זירה סטרילית, למדתי את זה עוד מהיותי ילדה. חשבתי ששחקנים חדשים יבואו עם תדמית נקייה, אבל מסתבר שפוליטיקאים הם פוליטיקאים, בין אם בתחילת הדרך ובין אם בהמשך. יש דברים מסויימים שהם ערכיים והוא בחר בהתנהגות הזאת. אם הייתי רוצה תפקיד בשבילי נטו הייתי דואגת לזה, לא לשם כך נכנסתי לפוליטיקה. אני מאמינה שאפשר וצריך לשנות פה”.

מה את חושבת על הטענות להדרה מזרחית בקמפיין של הליכוד, זה עושה לך קווץ’?

“בוודאי שכן, זה צורם לי בעין. אני שומעת את שרת התרבות מקבלת בשלוות נפש את ראש הממשלה שבא ואומר שהמזרחים לא מוכרים, שהם לא אלקטורט, ונשים בטח שלא, ולכן מחביא גם את הנשים וגם את המזרחים אצלו. את רואה את אותו הדבר קורה גם בכחול לבן. אנחנו צריכים לבוא ולראות איך מצמצמים את הפערים. חלק מאותם פערים הם תולדה של תפיסת עולם שהדירה חלק גדול מהאוכלוסייה במדינת ישראל, ביניהם גם יוצאי עדות המזרח שנזרקו לפריפריה”.

אם הסקרים טועים ותיכנסי לכנסת הבאה, האם תשבי בממשלה עם בנימין נתניהו?

“אמרתי גם קודם, אני לא חושבת שמדינה כמו שלנו עם כל האתגרים יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה שלא במשרה מלאה, אין חיה כזאת. לא יכולים לחיות בהפקרות כזאת. היה ויהיה כתב אישום שיוגש נגד ראש הממשלה, אני חושבת שהוא יסיק את המסקנות בעצמו. אמרו את זה גם השותפים שלו. אני מקווה שפה הציבור יבין שאנחנו רוצים את טובתו הוא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות