השופט נזכר בפורים וקבע שאסור למנוע שלטי בחירות של נשים בב”ב

אריה ריבקינד
|
י"ד אדר ב' התשע"ט / 20.03.2019 23:26
יו”ר ועדת הבחירות המרכזית הכריע נגד עיריית בני ברק: אסור להדיר נשים משלטי הבחירות בשטח העיר החרדית • “חג זה מדגיש את תפקידן וחשיבותן של הנשים, ואת הצורך בכיבודן ובשמירת מעמדן, וד”ל”

יו״ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, קבע הערב (רביעי) כי לעיריית בני ברק אין זכות למנוע שלטי בחירות שעליהם דמויות נשים.

לפי ההחלטה, בעתירה שהגישה שדולת הנשים בישראל, מניעת פרסום השלטים מהווה אפליה אסורה של מועמדים.

השופט מלצר אף פסק הוצאות משפט לטובת שדולת הנשים בישראל, על סך 7,500 ש”ח, שישולמו על ידי עיריית בני ברק.

“החלטה זו מתפרסמת ערב חג הפורים הבא עלינו לטובה, ולמותר לציין, בהקשר זה, כיצד חג זה מדגיש את תפקידן וחשיבותן של הנשים, ואת הצורך בכיבודן ובשמירת מעמדן, וד”ל”, סיכם השופט מלצר את החלטתו.

מיכל גרא מרגליות, מנכ״לית שדולת הנשים בישראל: “לא בכדי חתם השופט מלצר את החלטתו באזכור חג הפורים ומשמעותו בכל הנוגע לחשיבותן של נשים. כי העלמתן של הפוליטיקאיות משלטי החוצות בבני ברק הוא לא סיפור קטן או שולי. מחיקה של נשים ממרחבים ציבוריים נועדה למחוק את דמותן, קולן והשפעתן של נשים ככלל.

“החוק במדינת ישראל אוסר על פרקטיקה של הדרת נשים והעלמתן מהמרחב הציבורי, ובפרט בכל הנוגע לפוליטיקאיות המתמודדות בבחירות, וקיבלנו פעם נוספת גושפנקא משפטית לכך”.

עורכי הדין חגי קלעי ואוהד רוזן, שייצגו את העותרות: “מחיקת נשים משלטים ופרסומות אינה לגיטימית בשום מקום ובשום אופן. משמח שוועדת הבחירות אסרה באופן מוחלט על פרקטיקה פסולה זו בתעמולת בחירות. טוב יעשו כל הערכאות בישראל אם יפסעו בדרכה של החלטה חשובה זו, וימגרו, כל אחת בגדרי הסמכות שניתנה לה, את תופעת הדרת הנשים”.