רוצים? כרטיס הרכבת של הרבי מסאטמר ושעון הכיס של המקובל

מאחורי השעון, שעדיין עובד, יש מדבקה ישנה על כך שהשעון שייך לאלי' דוד סלאטקי וכתובתו • מוצע גם פריט נדיר: כרטיס נסיעה ברכבת המיוחדת מביקורו ההיסטורי של האדמו"ר רבי יואל מסאטמר בארץ ישראל
שלמה בן חיים
י"ג אדר ב' התשע"ט / 20.03.2019 15:07

השעון כיס של המקובל רבי אליהו דוד סלאטקי מוצע כעת למכירה בבית המכירות ברנד בבני ברק.

השעון השוויצרי עובד. מאחורי השעון יש מדבקה ישנה על כך שהשעון שייך לאלי’ דוד סלאטקי וכתובתו.

בעבר הוצעו למכירה חפצים אישיים נוספים של המקובל, כמו למשל פנקס אישי בכתב ידו. תוכן הפנקס מכיל רישום קבליים, רשימת אנשים שרכשו את הספר ‘חסדי דוד’ שחיבר, וכן רשימת שמות אנשים לכתוב עבורם קמיע ועוד. הוצעו גם מכתבים וכתבי יד שונים.

הצדיק רבי אליהו דוד סלאטקי (תרנ”ט-תש”מ), בנו של המקובל רבי אהרן אברהם סלאטקי, גאון בתורה ומקובל נודע. ראש ישיבת המקובלים ‘שער השמים’ וראש עדת המכוונים בירושלים. מחבר ‘יד אליהו’ – מפתח אנציקלופדי לקבלת האריז”ל; ‘אדרת אליהו’ – אנציקלופדיה על הזוהר, ואנציקלופדיה הלכתית ‘חסדי דוד’.

כמו כן מוצע גם כרטיס נסיעה ברכבת המיוחדת מביקורו ההיסטורי של האדמו”ר רבי יואל מסאטמר בארץ ישראל בח’ תמוז תשט”ו 1955. נדיר ביותר.

רבי יואליש (י”ז בטבת תרמ”ז, 13 בינואר 1887 – כ”ו באב תשל”ט, 19 באוגוסט 1979) היה האדמו”ר המייסד של חסידות סאטמר. מחבר הספרים ‘ויואל משה’ ו’דברי יואל’. נודע כמתנגד קיצוני ובלתי-מתפשר של הציונות ואגודת ישראל. מילא תפקיד מרכזי בשיקום העולם החסידי לאחר מלחמת העולם השנייה.

בשנת 1951 נבחר לכהן בתפקיד הסמלי של נשיא העדה החרדית בירושלים, למרות שהוא התגורר בחוץ לארץ, תוך סיכום שיבקר בארץ ישראל אחת לשלוש שנים. הוא לא מימש את ההסכם במלואו אבל ביקר בישראל ארבע פעמים, בשנת תשי”ב (1952), תשט”ו (1955, תשי”ט (1959) ותשכ”ה (1965).

צילום: באדיבות בית המכירות ברנד

וישנו גם פריט מרתק ונדיר ממשפט רצח ארלוזורוב – נאומי הקטגור והסניגור ומסמכים. הוצאה לאור מטעם ועדת הסניגוריה. מדובר על “מהדורה ראשונה”. ירושלים, תרצ”ד [1934], בדפוס הסולל.

רצח חיים ארלוזורוב, ממנהיגי היישוב וראש המחלקה המדינית של הסוכנות היהודית, אירע ב-16 ביוני 1933, בחוף תל אביב. הרצח, שנותר בלתי מפוענח, עורר סערה רבה ביישוב העברי והאשמות כבדות כנגד התנועה הרוויזיוניסטית. הפולמוס על זהות הרוצח והשלכותיו המשיך להתנהל ביישוב בתקופת המנדט הבריטי ובמידה מסוימת אף לאחר הקמת מדינת ישראל.

לבית המכירות התמחות בתחום של למעלה מעשר שנים בתחומי ספרי קודש עתיקים, מכתבי וכתבי יד רבניים, מסמכים, ציונות, אומנות יהודית וחפצי יודאיקה ועוד.

בית המכירות מקבל פריטים מכל הסוגים, ומטעמו מומחים בעלי ידע רב ונסיון עשיר בתחום של כתבי יד, ספרי קודש נדירים, מכתבי רבנים וחתימות של רבנים מכל גווני הקשת.

המכירה תתקיים ביום ראשון, 24.3.19, 17:00 ברחוב קיבוץ גלויות 24, בני ברק.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות