נחשף: הצורר היטלר התעצבן, איים להתאבד בגלל עו”ד יהודי – ונקנס

המקרה הזה לא היה ידוע - עד שהתגלה לאחרונה בעיתון 'דאר היום', שיצא לאור בירושלים לפני 86 שנים • "היטלר נענש ב-1000, על העליבו עורך דין יהודי", הכריזה הכותרת שגוללה בקצרה את הסיפור
שלמה בן חיים
י"ג אדר ב' התשע"ט / 20.03.2019 01:40

פרסום ראשון בחרדים 10: אם היום עורך דין יהודי תובע על שכינו אותו ‘נאצי’, נראה שפעם זה היה הפוך: נאצי נתבע על שקילל עורך דין יהודי.

ובכן, מפתיע במיוחד לגלות שמדובר על מנהיג הנאצים בעצמו, הצורר היטלר.

המקרה הזה לא היה ידוע עד שהתגלה לאחרונה בעיתון ‘דאר היום’, שיצא לאור בירושלים, שדיווח על כך בתאריך 14.6.1932.

העיתון הוגדר כ’עיתון יומי עממי ומצויר’ וכ’ביטאון יהודה העצמאית’. המחיר שלו היה 5 מיל (מטבע המנדט הבריטי).

הימים הם ימי טרום בחירתו של אדולף היטלר לקנצלר ולפיהרר הרייך השלישי. היטלר היה באותו זמן מנהיג המפלגה הנאצית בגרמניה המתפוררת, בשל הסנקציות הרבות שנבעו מהסכם ורסאי.

הכתבה פורסמה בראש עמודו הראשון של העיתון, תחת הכותרת: “היטלר נענש ב-1000, על העליבו עורך דין יהודי”.

המקום: אולם בית המשפט. היטלר נקרא לתת עדות נגד עיתונאי בשם וילהם אבל, שכתב כי “תנועת הנאצים נתמכת על ידי חוגים איטלקיים פאשיסטים, לאחר שהיטלריסטים ויתרו על זכותם בטירול הדרומית”.

היטלר טען שהאשמה כולה היא שקר ושאם הוא לא היה יכול להכחיש זאת, הוא היה מתאבד בירייה.

כשהסניגור של הנאשם שאל אותו לגבי תמיכה כספית שמפלגתו קיבלה מבעלי תעשיות נשק צרפתיים וצ’כוסלובקים, היטלר התרגז ואמר שהוא “לא יענה לדיבות מעליבות של עורכי דין יהודיים”.

בגלל שסירב לענות, בית המשפט דן אותו לקנס של 1000 מארק, ונשללה ממנו הזכות להמשיך בעדותו.

המעמד הזה רק ממחיש את השנאה והתיעוב של היטלר ליהודים, מה שהוביל בסופו של דבר לשואה ולהרג ששת מיליוני היהודים.

דואר היום (באנגלית: Palestine daily mail) היה יומון עברי שהופיע בארץ ישראל בין השנים 1919-1936, בעריכתו של איתמר בן-אב”י.

הגיליון המרתק הנוכחי, שיצא ביום שלישי באותו שבוע והודפס ברחוב הסולל בירושלים, מהווה עדות לאותה התקופה. יש גם פרסומים של שמחות כמו הודעות על מאורשים, כתבות נוספות מאותה תקופה על מה שקורה במדינות שונות וגם ברחבי ארץ ישראל. ויש גם פרסומות מיוחדות.

בנוסף, למרות שהעיתון מלפני 86 שנים, המצב שלו מעולה וניתן לקרוא בו. הוא מוצע כעת למכירה בבית המכירות מדור לדור, ביום שני, 1.4.19, בשעה 17:00 , רחוב התעשיה 3, קומה 3. אזור תעשיה, רעננה, אתר הבית -MDLD.CO.IL.

במכירה יימכרו ספרי קודש, מכתבי רבנים, יודאיקה, שטרות, מטבעות, ספרים, גלויות , שנות טובות, תעודות, סיכות, פרטי ישראליאנה מיוחדים הכולל שלטים, תוויות ומודעות, תצלומים, בולים, מעטפות מיוחדות , אמנות ישראלית ובינלאומית, אוטוגרפיים, ופרסומי בחירות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה פרסום ראשון בזה אם זה פורסם לפני כ80 שנה???
    20/03/2019 13:03
    דוד