המחבל שביצע הפיגוע ליד אריאל חוסל בקרב יריות עם ימ”מ I צפו

המחבל עומאר אבו ליל, שביצע את הפיגוע הרצחני ליד אריאל אותר בידי השב"כ בכפר עבוויין ליד רמאללה וחוסל בחילופי אש עם כוח ימ"מ • נתניהו: "ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע באזרחינו וחיילינו" • אלמנתו של הרב אחיעד אטינגר הי"ד: "מודים לצה"ל שחיסל את המחבל הארור"
חיים טוויל
י"ג אדר ב' התשע"ט / 19.03.2019 22:17

בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, הימ”מ וצה”ל, חוסל הערב (שלישי) המחבל עמר אבו לילא, שביצע את פיגוע הדקירה והירי בטרמפיאדה בצומת אריאל ובצומת גיתי אבישר ורצח שני יהודים הי”ד.

בפיגוע המשולב נרצחונרצחו הרב אחיעד אטינגר, שכיהן כראש ישיבת ההסדר ‘עוז ואמונה’ בשכונת נווה שאנן בדרום תל אביב, ואת לוחם צה”ל סמ”ר גל קיידאן הי”ד, לוחם בגדוד תותחנים 334 בחטיבת ‘האש’, בן 19 מבאר שבע, וחייל צה”ל נוסף נפצע קשה.

מהשב”כ נמסר כי בזמן כיתור המבנה שבו הסתתר המחבל בכפר עבוין, פתח המחבל באש לעבר כוחותינו ונהרג במהלך חילופי האש.

אין נפגעים לכוחותינו.

“הפעילות הערב של שב״כ, ימ״מ וצה”ל היא שיאו של מאמץ מודיעיני ומבצעי שהחל מיד לאחר הפיגוע, במהלכו הופעלו יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות אשר הביאו לאיתורו של המפגע הערב במבנה בו הסתתר בכפר עבוין”, נמסר מהמשטרה.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אמר: “אני מברך את השב”כ, הימ”מ וצה״ל על פעולה מהירה שהביאה לחיסול המחבל הנתעב שרצח את סמ״ר גל קיידאן ז”ל ואת הרב אחיעד אטינגר ז”ל.

“ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע באזרחינו וחיילינו”.

תמר, אלמנת הרב אחיעד אטינגר הי”ד, אמרה בתגובה לחיסול המחבל: “מודים לצה”ל וכוחות הביטחון שביצעו את המוטל עליהם וחיסלו את המחבל הארור. לגרש את משפחתו”.

 

מתחקיר הפיגוע עלה, כי המחבל הגיע לצומת אריאל, דקר את סמ”ר גל קיידאן הי”ד, גנב את נשקו, ירה לעבר רכב סמוך, פצע באורח אנוש את הרב אחיעד אטינגר הי”ד, ולאחר מכן ירה לעבר רכב נוסף, גנב אותו ונמלט לכיוון צומת גיתי אבישר, על כביש 5, ממערב לאריאל.

אבו לילא ירה לעבר צומת גיתי אבישר שם פצע חייל, ולאחר מכן נסע לכיוון הכפר ברוקין, שם נטש את הרכב הגנוב – ונמלט רגלית.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות