בני גנץ: “נגיע ל-40 מנדטים, החרדים יודעים שיש עם מי לדבר” • ראיון

הפריצה לטלפון, הירידה בסקרים, הקושי בהקמת קואליציה, אבי ניסנקורן, והערבים • יו"ר כחול לבן בני גנץ בריאיון טלוויזיוני לדוריה למפל בכאן 11
חרדים 10
י"ב אדר ב' התשע"ט / 19.03.2019 20:42

אתה רגוע במאה אחוז בגזרה של הפריצה לסלולר שלך? אין שם שום דבר שיכול להביך אותך? שום דבר שיכול להפוך אותך לסחיט?

סוגיית הטלפון שלי איננה מטרידה אותי. אני קיבלתי תדרוך, אני לא חשוף לשום בעיה ביטחונית. אני אינני חשוף לשום דבר אחר

לשאלה אם יש התכתבויות אינטימיות השיב: שום דבר, הכול אצלי בסדר גמור. זה עניין פרטי, אני לא נרגש ממנו.

כשנכנסתי למערכת הפוליטית, ידעתי שיתקפו אותי בשלושה מעגלים. יתקפו אותי במעגל הביטחון, תקפו אותי. יתקפו אותי במעגל הניהול, תקפו אותי. יתקפו אותי במעגל האישי, התקיפו אותי. אין בעיה ביטחונית, אין שום בעיה אחרת. זה עניין אישי, פרטי וככזה הוא יישאר.

אתה אומר, “הטלפון הראשון שלי יהיה לליכוד ללא נתניהו.. אז אם מבחינתך הבעיה היחידה במפלגת הליכוד היא נתניהו, כל שאר תפיסות העולם שלכם תואמות לחלוטין? אתם בעצם ליכוד ב’

מפלגת כחול לבן היא מפלגת מרכז רחבה, גדולה, עם הרבה מאוד מרכיבים שיכולה לכסות את שני הדפנות הפוליטיים של מדינת ישראל. היתרון שלנו על הליכוד, שאנחנו מגיעים עם שילוב של רעננות, ניסיון ויכולת עבודה. ולכן מה שיקרה, אנחנו נגיע ל-40 מנדטים, ואנחנו נשנה.

לפי הסקרים זה רחוק מלהיות 40 מנדטים – היית שם, אתה כבר מתרחק.

חכי, אנחנו בדרך לשם. אנחנו היינו שם ואמרנו שיהיה שינוי כתוצאה מההתחברות, זה סביר להניח שיש עליות ויש ירידות. אבל תקשיבי לי, אנחנו נהיה 40 מנדטים ואנחנו נרכיב את הממשלה עם כל מי שצריך.

על יכולתו להרכיב קואליציה תוך סירוב החרדים לישיבה עם לפיד – השיב גנץ: “אנשים מבינים שנדרש שינוי. האמיני לי שבחדרי חדרים… בחדרי חדרים אנשים אומרים, ‘חלאס ביבי’. בחדרי חרדים הם יודעים שיש עם מי לדבר.

לכן, אנחנו, כשנקים את הממשלה עם סט גדול של מנדטים, כל שאר האנשים שיודעים שצריך שינוי במדינה מבינים שיש להם רק אלטרנטיבה אחת: להצביע כחול לבן. אנחנו נהיה המפלגה הגדולה באופן חד משמעי וברור.

אז אתה לא צריך את החרדים?

חד משמעי וברור, אני רוצה שותפות עם כמה שיותר מפלגות ישראליות וציוניות ואני רוצה להקשיב לאנשים אחרים.

אתה לא שולל אפשרות שתוותרו על הרוטציה?

לכן אנחנו נרחיב את הגישה שלנו לכל אחד מהצדדים. נשב ונראה, נעמוד על קווי היסוד שלנו, אנשים יצטרכו להתחבר אלינו, נקשיב לצרכים.

מה לגבי הערבים? מצד אחד אתה חוזר על מסרים של הכלה, שוויון, אזרחי המדינה, מצד שני פוסל כל אפשרות של לשבת איתם בממשלה, אם תרכיב אותה. מה נכון?

המנהיגות הפוליטית של ערביי ישראל עשתה טעות גדולה. בעוד שערביי ישראל הם אזרחים שווים במדינת ישראל, ראוי שיהיו להם כל הזכויות, ראוי שנדאג להם, ראוי שתהיה פחות אלימות בחברה הערבית, ראוי שהחינוך ישופר שם, ראוי שמקומות העבודה שלהם יתפתחו. ראוי שפחות נשים תיפגענה מאלימות בתוך המשפחה.

לצערי, המנהיגות הפוליטית של הערבים, של ערביי ישראל, מדברת נגד מדינת ישראל, ולכן אני לא יכול לעשות איתם שיח פוליטי כי הם מדברים נגד המדינה.

מה עם אפשרות של לקבל מהם תמיכה מהאופוזיציה, כפי שהיה פעם?

הם יבחרו את הדרך שלהם, אני לא יכול להכתיב להם כלום.

בוא נדבר קצת על ניסנקורן, מה קרה שם? אמרתם תיק כלכלי בכיר, היום, לי לפחות, יש תחושה שאתם מנסים להחביא אותו. הוא לא יהיה בעל תיק כלכלי בכיר אם תרכיבו ממשלה?

אבי ניסנקורן הוא שותף רציני במפלגת כחול לבן, הוא מגיע עם ניסיון חברתי גדול, הוא מגיע עם ניסיון כלכלי גדול, הוא מגיע עם ניסיון משפטי גדול. הוא יהיה חלק בכיר מההנהגה שלנו. אני מבקש להדגיש שלאבי ניסנקורן אכפת מאוד מאנשים. הוא שותף איתנו בהנהגה, הוא יסייע לנו ברפורמות כלכליות, הוא יסייע לנו לעשות את זה ביחד עם האנשים

אף אחד לא קיבל שום הבטחה. יש לו כישורים חברתיים וכלכליים בכירים. אנחנו ננצח, נשב עם השותפים, נחלק את המשימות ואבי ניסנקורן יהיה חלק חשוב במפלגה שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות