צפו: רק הוקמה וכבר ‘קופת הצדקה הספרדית’ מחלקת מתנות לאביונים • צפו

אלפי מעטפות מוכנות לחלוקה לאביונים בכל רחבי הארץ, יצאו הבוקר משולחנו של נשיא 'המועצת' ומקים 'קופת הצדקה הספרדית' • רשימות התורמים והשמות לברכה יונחו על שולחנם של גדולי וצדיקי הדור, ובראשם מרן הכהן הגדול, ביום המסוגל הוא יום הפורים לאחר חצות היום
חרדים 10
י"ב אדר ב' התשע"ט / 19.03.2019 17:23

אלפי מעטפות מוכנות לחלוקה לאביונים בכל רחבי הארץ, יצאו הבוקר (שלישי) משולחנו של מרן הכהן הגדול נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן – ראש ישיבת פורת יוסף, ומקים קופת הצדקה הספרדית.

מרן התרגש ותרם אף הוא לקופת הצדקה שבראשותו את דמי מתנות לאביונים שלו עצמו.

בדרך זו יוכלו כל המעוניינים להצטרף ולהעביר את תרומותיהם ל’מתנות לאביונים’ עכשיו – או במהלך ימי הפורים, למצווה החשובה של יום הפורים, שתינתן לעניים בו ביום.

התרגשות נרשמה בעת שהמעטפות לחלוקה וערימת שמות התורמים לברכה הונחו על שולחנו של מרן בטרם יצאו לחלוקה.

רק לפני שבוע הוקמה הקופה, במעמד רב רושם – כינוס כל גדולי וחכמי ישראל במעונו בירושלים.

מרן חכם שלום התרגש הבוקר כשראה בהגשמת חזונו – הקמת קופה שתנוהל בידי רבנים ופוסקים, שידאגו שהתרומות יגיעו לעניים בני תורה, בחלוקה על ידי כל גדולי ישראל הספרדים ברחבי הארץ, לפני יום הפורים – ואשר ימסרו על ידם ביום פורים עצמו לנזקקים.

״מצווה מן ההידור לתרום לקופת הצדקה הספרדית מדין עניי עירך קודמין”, אמר הבוקר מרן הכהן הגדול חכם שלום כהן לגבאי הצדקה, שהביאו אליו את אלפי השמות שביקשו להזכירם לברכה וישועה.

חכם שלום התרגש לראות בין התורמים ומבקשי השמות לאזכרה, את כל גווני עמך בית ישראל, וחזר ואמר על הקמת הקופה: “אין דבר גדול מזה לאבינו שבשמיים”.

מיד לאחר ברכת הדרך מהכהן הגדול, יצאו הבוקר השליחים של הקופה הספרדית לעשרות הרבנים מכל רחבי הארץ למסור בידם את מתנות לאביונים, שיחולקו בו ביום.

גדולי ישראל ובראשם מרן הכהן הגדול רבינו חכם שלום כהן יעתירו בתפילה ביום הפורים עצמו החשוב כיום הכיפורים, בעבור כל אחד ואחת מהתורמים לקופת הצדקה הספרדית לישועה וברכה בכל העניינים.

רשימות התורמים והשמות לברכה יונחו על שולחנם של גדולי וצדיקי הדור ביום המסוגל הוא יום הפורים לאחר חצות היום לכל מי שימסור את השמות לברכה עד השעה 12:00 ביום הפורים דפרזין ודמוקפין.

להעברת שמות לברכה וישועה ביום הפורים ניתן לחייג למוקד הקופה בטלפון: 1-800-70-70-77.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות