ליברמן: “מסתמן שהקואליציה תהיה הכי החרדית. זה קטלני”

ליברמן על התחזקות החרדים וזהות: "מתוך 68 ח"כים בגוש הימין צפויים להיות 25 ח"כים חרדים ודתיים" • "לא נחתום על שום הסכם קואליציוני לפני שנראה מה חתמו עם החרדים. מה שהובטח להם, גם בחקיקה וגם בתקציבים. כל שקל שהם יקבלו - נדרוש את אותו סכום"
חרדים 10
י"ב אדר ב' התשע"ט / 19.03.2019 13:51

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, כינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב ותקף את המפלגות החרדיות ואת מפלגת זהות.

“הסוגיה שהכי מטרידה אותי במערכת הבחירות”, אמר ליברמן, “שמסתמן שהקואליציה שמתגבשת תהיה החרדית ביותר אי פעם. מתוך 68 ח”כים בגוש הימין צפויים להיות 25 ח”כים חרדים ודתיים”.

ליברמן הוסיף: “אני מדבר לא רק על ש”ס ויהדות התורה, אלא גם על ‘איחוד מפלגות הימין’ שהפעם מדובר מפורשות במפלגה חרד”לית שפוגעת בכל המרקם של הדו קיום של החרדים והחילונים. כשמסתכלים על מפלגת זהות מבחינת המצע שלהם, אני קורא דברים שמעולם לא ראיתי קודם בתוך מצע של אף מפלגה”.

לדברי ליברמן, במצע של פייגלין “כתוב בפירוש כי ‘יש להתאים את הקריטריונים של חוק השבות למציאות העכשווית. יהודי על פי ההלכה העולה לארץ זכאי לאזרחות ישראלית. בן של יהודי רשאי לעלות לארץ ללא הוריו יחד עם משפחתו ולזכות במעמד של תושב קבע בלבד. נכד של יהודי אינו זכאי לעלות לארץ בפני עצמו כלל'”.

ליברמן: “זו פעם ראשונה שמישהו אומר על יהודי שהוא לא זכאי לעלות למדינת ישראל. לכן אני חרד נוכח התופעה הזו במיוחד שאתה קורה מה הדתיים מדברים ומבטיחים.

“אני חוזר ואומר – הממשלה וגוש הימין מהווים 68 מנדטים כש-25 מתוכם יהיו חרדים שמאמינים בשינוי חוק השבות ובמדינת הלכה. זה דבר קטלני למדינת ישראל ולקשר שלנו, לזהות היהודית ולקהילה היהודית בארצות הברית”.

ליברמן תקף בדבריו את שתיקת מפלגות הימין הלא דתיות: “זה שראשי מפלגות הימין מקפידים על שתיקת כבשים בנושא הזה ואף אחד לא מגנה את התופעה הפסולה הזו זה אומר דרשני”.

הוא המשיך ותקף: ‘צריך להדגיש שהמפלגות החרדיות אינן באמת מפלגות ימין. ליצמן היה זה שהוביל בזמנו את ‘התרגיל המסריח’, גפני למרות שהוא פרלמנטר מצויין, בדעותיו הוא קרוב לשלום עכשיו. בזכות קולות ש״ס אושרו בזמנו הסכמי אוסלו. למפלגות החרדיות יש ברית פרלמנטרית עם המפלגות הערביות. רק בימים האחרונים ראינו בוועדת הבחירות המרכזית, כיצד החרדים נמנעו מלהצביע בעד פסילת בל״ד ועופר כסיף’.

“אנחנו ניצבים בפני מצב מסוכן מאוד – מצד אחד יש גוש חרדי רחב מאוד ומצד שני אי אפשר לקרוא להם חלק מגוש הימין. לכן אנחנו מודאגים גם מההתחרדות של קואליציה וגם מדגישים שחרדים לא קשורים לימין בטח לא אידיאולוגית. זה פשוט מסתדר להם כספית”.

ליברמן הבטיח: “לא נחתום על שום הסכם קואליציוני לפני שנראה מה חתמו עם החרדים. לפני שניכנס נרצה לראות מה הובטח להם, גם בתחום החקיקה וגם בתחום התקציבים. כל שקל שהם יקבלו אנחנו נדרוש את אותו סכום כסף בשביל המיעוט המקופח באמת בישראל – מי שעובד, משלם מיסים, עושה צבא ומשרת במילואים זה המיעוט הכי מקופח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לליברמן ההזוי זה או קואליציה עם הערבים או עם החרדים-ואני מעדיף יהודים
    19/03/2019 19:56
    אוחיון דוד
  1. ואם אתה תמשיך לדבר שטויות גם אחוז חסימה לא תעבור