“נהפוך עולמות כדי לקבור הגופות”: מתנדבי זק”א חוזרים מאתיופיה

משלחת המתנדבים ש פעלה במשך שמונה ימים מסביב לשעון בכדי להביא לקבר ישראל את שני הישראלים שנספו באסון באיתיופה - אבי מצליח ושמעון ראם ז"ל - חוזרת • משי זהב: "הוחלט שאין טעם להמשיך ולהחזיק את צוות מתנדבי זק"א בכוננות מאישור לאישור"
חיים טוויל
י"ב אדר ב' התשע"ט / 19.03.2019 14:09

אחרי שמונה ימי פעילות אינטנסיבית, חברי המשלחת של זק”א לאסון התרסקות המטוס באתיופיה חוזרים היום (שלישי) לארץ.

משלחת המתנדבים, בראשותו של יו”ר זק”א יהודה משי זהב, פעלה במשך שמונה ימים מסביב לשעון, במסירות נפש של ממש ובתנאים קשים, בכדי לעשות הכל לאיתור וזיהוי והבאתם לקבר ישראל של שני הישראלים שנספו באסון – אבי מצליח ושמעון ראם ז”ל.

בימים בהם הורשו מתנדבי זק”א לפעול בזירה, הם הצליחו לאתר ולאסוף מאות ממצאים חשובים שיוכלו להביא לזיהוי הנספים.

“ההתנהלות והפעילות מול הבירוקרטיה האתיופית היא לא פשוטה ולא מובנת”, אומרים בזק”א. “אם בגלל שאין להם יכולת ונסיון בניהול אסון מסדר גודל כזה, ואם בגלל בירוקרטיה טבעית של מדינת עולם שלישי”.

יהודה משי זהב: “בזירת האירוע יש עדיין אלפי ממצאים וחלקים של הנספים. בהערכת מצב עם השגריר והקונסול הישראליים באתיופיה, הוחלט שאין טעם להמשיך ולהחזיק את צוות מתנדבי זק”א בכוננות מאישור לאישור.

“משרד החוץ והמל”ל בישראל ימשיכו במאמץ הדיפלומטי ודרכי פעולה אחרים, להשגת אישור קבוע ומסודר להמשך העבודה בזירה, כדי שמתנדבי זק”א יוכלו לחזור ולסיים את עבודת הקודש בצורה יסודית ומקצועית. נהפוך עולמות בכדי להביא את גופות הישראלים הנספים לקבר ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות