הרב דיבר על התקציב ופוטין הגיב: ‘ליהודים בעיה עם כסף?

במפגש של ראשי דתות בחצי האי קרים עם פוטין, לרגל חגיגות 5 שנים לסיפוח, פנה הרב בנימין וולף אל הנשיא: יש קשיים כספיים בהקמת ה'מרכז היהודי' • פוטין הגיב: "ליהודים יש בעיות כלכליות? רק בחצי האי קרים זה אפשרי..." • ולמה חנוכת ביהכנ"ס תגרום כאב ראש לנתניהו?
נתן פרל
י"ב אדר ב' התשע"ט / 19.03.2019 00:47

התבטאות בעייתית של נשיא רוסיה או התבדחות?  באירוע של ראשי דתות, לרגל חגיגות חמש שנים לסיפוח חצי האי קרים, בו השתתף הנשיא פוטין ואף שודר בתקשורת המקומית, פנה שליח חב”ד בסבסטופול שבאי קרים, הרב בנימין וולף אל הנשיא ואמר לו, כי לקהילה היהודית חסר תקציב כדי לבנות את בניין ה’מרכז היהודי’ ובית הכנסת של הקהילה.

על כך השיב פוטין: “ליהודים יש בעיות כלכליות? רק בחצי האי קרים זה אפשרי…”.

ב־20 השנים האחרונות לא נרשמה התבטאויות מהסוג הזה – על יהודים וכסף –  מצד אישים בממשל הרוסי. פוטין עצמו חוקק כמה חוקים שעסקו במלחמה באנטישמיות.

בשיחה עם אתר COL, סיפר הרב בנימין וולף על שהתרחש: “בפגישה עם ראשי הדתות, בהשתתפות נשיא קרים ומושל סבסטופול, נערכה פגישה עם נשיא רוסיה ששודרה בשידור חי. אני הודיתי לנשיא על כל הפעילות שלו לפיתוח הקהילה היהודית בסבסטופול, ואף שיתפתי אותו בהתפתחות של יהודי האי קרים”.

הוא הוסיף : “בנוסף, הודיתי לו על האזרחות הרוסית שהעניק לי, ועל כל מה שהוא משקיע בעם היהודי ובקהילה היהודית. הזמנתי אותו לפתיחת ה’מרכז היהודי’ ובית הכנסת בעירנו.

“הנשיא פוטין הודה לי על דבריי, ועל ההזמנה, ואף אמר כי ישמח אם ראש ממשלת ישראל יבוא לפתיחת בית הכנסת והוא יהיה לאורחו”.

על תשובתו של פוטין על התקציב, הוא אמר: “הנשיא התבדח לאחר שאמרתי כי יש מעט קשיים כספיים, ואמר בחיוך: ‘לא ניתן לומר דבר כזה, שליהודים יש בעיה עם כסף, אולי רק בקרים…”

לפי דיווח ב’כאן’, מבחינת ישראל חנוכת בית הכנסת במקום עלולה לגרום משבר מדיני. שכן, פוטין הודיע כי יזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לחנוכת בית הכנסת.

אלא שישראל אינה מכירה, כמו מדינות המערב, בסיפוח הרוסי של חצי האי קרים מידי אוקראינה. לכן, במקרה  כזה לנתניהו תהיה בעיה כאשר תגיע הזמנה כזו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות