קורע לב I “איך תמר תגדל 12 ילדים לבד? איך תוביל אותם לחופה?”

אלפים מלווים ביישוב עלי למנוחת עולמים את הרב אחיעד אטינגר הי"ד שנרצח בפיגוע ליד אריאל • משם ימשיך מסע הלוויה לבית העלמין סגולה • הרב של עלי: "לא חשבת על משפחתך חשבת על עם ישראל" • השר נפתלי בנט: "תהיו גאים באבא שלכם, אבא שלכם היה גיבור בחייו וגיבור במותו"
חרדים 10
י"א אדר ב' התשע"ט / 18.03.2019 14:42

אלפים בהלוויתו של הרב אחיעד אטינגר הי”ד מהישוב עלי, שנרצח בפיגוע ליד אריאל.

רב הישוב עלי, הרב אברהם שילר, ספד: “איך נפלו גיבורים. הרב אחיעד אתה גיבור ולוחם. לוחם במלחמה נגד ישמעאל. לא חשבת על משפחתך חשבת על עם ישראל. אתה שליח של כל האומה הישראלית. כולם ילמדו ממך איך לחתור למגע עם מחבלים. גיבור בגבורתה של תורה, גיבור באהבת ישראל וחיזוק תושבי דרום תל אביב. אתה מחבר בין תל אביב לעלי.

“איך תמר תגדל 12 ילדים לבד? איך תוביל אותם לחופה לבד? זעקה גדולה ומרה”.

יו”ר הימין החדש, השר נפתלי בנט, אמר בהלוויה: “אבא שלכם היה גיבור בחייו וגיבור במותו. המעשה החינוכי הגדול שאפשר לעשות היום זה לדאוג שכל ילד וילדה בישראל יסתכלו על הרב אחיעד ויגידו – ממנו תראו וכן תעשו. בחייו הוא ויתר על כל רגע של הנאה אישית וחתר למגע עם עם ישראל.

“גם במותו, הרב אחיעד הכי בקלות יכל לעשות מה שהרוב עושים, להתעלם. אבל הוא חתר למגע, ירה יריות על המרצח ושילם על כך בחייו. אז את חיי ההווה של הרב אחיעד איבדנו, אבל את מורשת הנצח נקיים לתמיד. ילדים יקרים, אתם יכולים להיות גאים באבא כזה. היום, מחר ועוד הרבה שנים נלמד על אבא שהפיח רוח של תקווה”.

בנט הוסיף: “נכון אנחנו חזקים, נכון מכל אחד משנים עשר הילדים יצא שבט ואתם תמשיכו את הדרך של האבא הקדוש שלכם. נכון, המשפחה המופלאה פה בעלי תמחה את הדמעות ותמשיך כי זה מה שעושים כאן. אבל הרשע הזה שגודע את האנשים הטובים ביותר חייב להיגדע. על קברך אני אומר דם יהודי לא יהיה עוד המצרך הזול ביותר. נגדע את הטרור רק אחרי שנשחרר את הכבלים התודעתיים והמשפטיים שמונעים מאיתנו לנצח”.

הבת אפרת ספדה: “ממש עכשיו בבית החולים התברר לי שיש לך עוד כמה בנים שקוראים לך אבא ולא מוכנים שתפסיק לגדל אותם. המחבל הארור הזה חשב שהוא הפסיק חיים, אבל הוא לא ידע כמה חיים השארת פה.

“אבא, כמה הספקת בזמן שהיית פה, כל הזמן היית בעבודה, בעבודה על עצמך ובעבודה בשביל הזולת. נלחמת לעשות טוב. כמה השקעת בישיבה וכל הזמן היא היתה בראש שלך. הכל עשית בשביל להוסיף טוב. כל הזמן דיברת על להוסיף עוד ועוד פרויקטים שיוסיפו טוב גם בשכונה מסביב לישיבה. אתה לא יכול להפסיק באמצע, זה פשוט לא מתאים לך.

“אבא, רק עכשיו אני מבינה כמה ענווה היתה בך, כמה סיפורים שמענו עליך ולא ידענו. אבא, תסלח לי על כל הפעמים שלא מספיק כיבדתי אותך, תמיד היית חשוב לי כל כך. אני כל כך אוהבת אותך ולא מאמינה שאני צריכה לדבר עליך בלשון עבר. אבא, אתה גיבור אמיתי.

“כולם יצטרכו להיות עוד קצת יותר טובים בשביל להשלים על החסר שלך. אבא, אנחנו מבטיחים לשמור על אמא שלכל כך כיבדת והערצת, שלא יכולת רגע אחד בלעדיה. אני אדאג לכל החיים שהשארת פה, כל הילדים ידעו בדיוק מי היית. אנחנו נגדל ונצמח כולנו. תן לנו כוחות. יהיה קשה אבל אני מבטיחה לך שנעשה הכל כדי להמשיך את החיים בצמיחה ובשמחה”.

אלישיב, בנו של הרב אחיעד, ספד לו: “אבא, כל החיים דיברת איתנו על כמה שיותר להספיק והראת לנו דוגמא אישית. אבא כל החיים שלך היית לוחם נועז. גם ברגעיך האחרונים נלחמת ונתת לנו יממה להיפרד ממך.אבא, על שני דברים אני מבקש ממך סליחה, על כך שלא כיבדתי אותך מספיק ועל כך שאני לא יכול לנקום את דמך. יש לנו חיים ומשפחה להמשיך. את הרוח שלנו לא יוכלו לשבור”.

הרב אטינגר הי”ד, שכיהן כראש ישיבת ההסדר ‘עוז ואמונה’ בשכונת נווה שאנן בדרום תל אביב, הותיר אחריו את רעייתו תמר ו-12 ילדים.

הבת הבכורה מוריה, בת  21, נשואה לינון לוז, מתגוררת ברובע היהודי המתחדש בירושלים ואמורה ללדת בקרוב ילד ראשון. אפרת, בת 20, מתנדבת בשירות לאומי בטבריה. אלישיב, בן 19, משרת בצה”ל שירות סדיר ביחידה מובחרת. הראל בן 18, אליסף בן 16, יהודה בן 13, תחיה וצופיה תאומות בנות 11, בניה בן 9, אליאב והדס תאומים בני 7, ורוני בת שנה וחצי.

תמונות: Noam Revkin Fenton/Flash90
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות