יו”ר חוננו תוקף: ‘סמוטריץ לא שתק בשב”כ. זה שקר. הוא דיבר והכחיש’

אחרי שמועמד רשימת כחול לבן כינה את יו"ר האיחוד הלאומי "מחבל יהודי", טען כי תכנן לבצע פיגוע תופת בנתיבי איילון וכי שמר על זכות השתיקה שלושה שבועות - מגיב יו"ר ארגון חוננו: "כל מפגין מיד מתמתג כמחבל יהודי. לא הוגש נגדו כל כתב אישום והתיק נגדו ונגד חבריו נסגר"
חיים טוויל
י"א אדר ב' התשע"ט / 18.03.2019 12:51

בתגובה לדבריו של סגן ראש השב”כ לשעבר ומועמד מפלגת כחול לבן יצחק אילן, אשר כינה את יו”ר האיחוד הלאומי בצלאל  סמוטריץ’ “מחבל יהודי” – קורא היום (שני) יו”ר ארגון חוננו, שמואל (זנגי) מידד, לשמור על שיח נקי.

“שימוש בביטויים כמו ‘מחבל יהודי’ על מי שמחה נגד גירוש היהודים מגוש קטיף, הוא פסול ומכוער, כפי שמי שמכנה את חיילי צה”ל ‘יודונאצים’ חורג מלגיטימיות השיח הציבורי. אני קורא לשמור על רמת שיח מכבדת, גם כלפי קורבנות הטרור וגם כלפי המתמודדים, ולא לערב פוליטיקה בזכויות אדם בסיסיות”.

מידד תקף את אנשי השב”כ על הפרת זכויות יהודים: “ידוע שאנשי השב”כ שכחו את הכלל שכל אדם זכאי עד שיוכח אחרת, אבל הוא תקף גם לגבי ח”כ סמוטריץ – שאגב לא נכון שהוא שתק בחקירתו, זהו שקר, הוא דיבר והכחיש, לא הוגש נגדו כל כתב אישום והתיק נגדו ונגד חבריו נסגר.

“כנראה שבדמוקרטיה של יצחק אילן וחבריו בשב”כ ליהודים אסור להפגין ולמחות בישראל כנגד גירוש של אלפי אזרחים מביתם, וכל מפגין מיד מתמתג כמחבל יהודי. לצערנו, עד היום זו הלוגיקה של בכירי השב”כ, וזכויות רבות של יהודים נרמסות בשל כך וחוקרים מרשים לעצמם לענות את אחיהם באופן אכזרי”.

ערב ההתנתקות, במהלך מעצרם בשב”כ, יוצגו ח”כ סמוטריץ וחבריו על ידי עורכי הדין של ארגון חוננו.

אמש דווח בחדשות 13, כי חבר רשימת כחול לבן וסגן ראש השב”כ לשעבר, טוען כי יו”ר האיחוד הלאומי תכנן לבצע פיגוע תופת בנתיבי איילון. יצחק אילן, שהוצב במקום ה-39 ברשימת השמאל, היה זה שחקר את סמוטריץ’ ערב תוכנית ההתנתקות.

“אתם יודעים שאת סמוטריץ’, שכנראה יחנך את ילדיכם אם הם יעלו לשלטון, אני חקרתי אותו. הוא היה מחבל. הוא אמנם יהודי אבל מחבל”, אמר אילן בחוג בית בשפלה. “הוא בזמן ההתנתקות רצה לפוצץ מכוניות נוסעות בכביש איילון, בשיא הפקקים עם נפט. תפסנו אותו עם 700 ליטר של חומר”.

סגן ראש השב”כ לשעבר הוסיף וסיפר: “כמו אחרון העבריינים, שלושה שבועות הוא שומר על זכות השתיקה. חבר’ה הוא מסתיר את זה, לא תמצאו את זה בשום מקום. שלושה שבועות הוא שמר על זכות השתיקה”.

מח”כ סמוטריץ’ נמסר בתגובה כי מדובר בשקר מוחלט: “מדובר בברברן שכל אחד גדול ואני מקווה שהוא לא מעיד על כל הביטחוניסטים שמקשטים את רשימת בלגנץ. אין ולא היה לי קשר לשום 700 ליטר ומחזור של שקר שוב ושוב לא הופך אותו לנכון. אני גאה מאוד בחלקי במאבק נגד הגירוש, שהיה מאבק דמוקרטי ולגיטימי לחלוטין ולראיה שוחררתי לביתי מבלי שהוגש נגדי כתב אישום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות