‘הדרישות לא יתקבלו? 100 אלף מצביעים עלולים לא להגיע לקלפי’

במפלגת 'עוצמה יהודית' מציגים רשימת דרישות לאחר פסילתו בן ארי בבג"ץ: מרזל - שר, הקפצת בן גביר למקום החמישי ומינוי ליו"ר ועדת חוקה • מזהירים: "בוחרי 'עוצמה' מרגישים ממורמרים ופגועים" • עו"ד איתמר בן גביר מאיים: "אנחנו בפרשת דרכים. אם אני מגיע לכנסת אני בא לשנות"
אריה ריבקינד
י"א אדר ב' התשע"ט / 17.03.2019 22:31

מפלגת ‘עוצמה יהודית’ פרסמה הערב (ראשון) רשימת דרישות ממפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי, בעקבות פסילת מועמדותו של מיכאל בן ארי.

במפלגה דורשים כי מלבד תפקיד שר שיוענק לברוך מרזל, יש לקדם את עו”ד איתמר בן גביר למקום החמישי ברשימת ‘איחוד מפלגות הימין’.

בנוסף, ‘עוצמה יהודית’ מבקשת לקבל הבטחה כי בן גביר יהיה יו”ר ועדת החוקה, בין אם עוצמה יהודית תהיה חלק מהקואליציה או חלק מהאופוזיציה – וקיומה של ההבטחה לחברותו של בן גביר בוועדה למינוי שופטים.

“במצב שנוצר, כמאה אלף בוחרי ‘עוצמה’ מרגישים ממורמרים ופגועים, וברור שאם לא יינתן מענה הולם יתקשו בוחרי עוצמה להגיע לקלפי, דבר שיסכן את גוש הימין”, הזהירו במפלגה.

גורמים ב’עוצמה יהודית’ אומרים הערב: “הדרישות שהופנו הערב הן דרישות לגיטימיות ובסיסיות ולאור ההחלטה האומללה של בג”צ, אך טבעי הוא לאפשר לשר מעוצמה ולעו”ד בן גביר לפעול בתחום המשפט ולהביא לשינוי אמיתי שלצערנו לא התרחש בתקופת כהונתה של איילת שקד”.

מוקדם יותר הגיב מיכאל בן ארי להחלטת שופטי בג”ץ לפסול את התמודדותו לכנסת ה-21.

“יש כאן חונטה משפטית, שמבקשת להשתלט לנו על החיים. זו לא דמוקרטיה. מי שהוביל את זה זה מנדלבליט, שאמר שנגד בל”ד אין לו שום דבר, על אףכל עשרות הראיות החותכות שהבאנו, שהם מבקשים לפגוע בבן שלי שמשרת כרגע בחברון, ואותי הם פוסלים”, אמר בן ארי.

לדבריו, “הם מבקשים לדכא את זעקת היהודים שנטבחו היום. אני אמשיך להנהיג, יש אחרינו דור שלם  עם הראש למעלה, למען ניצחון ולמען עם ישראל, ומנדלבליט ושי ניצן צריכים לדעת שיהיה כאן סוף לחונטה המשפטית – יהיה כאן משפט צדק. אני רוצה לתת עוצמה לצה”ל ולא חולשה לצה”ל, ובגלל זה פוסלים אותי”.

עו”ד איתמר בן גביר הגיב בחריפות להחלטת בג”ץ ואמר ”היום הזה הוא יום שחור לדמוקרטיה. כמה סמלי שדווקא ביום הזה כשרוצחים חייל, דווקא ביום כזה בית המשפט העליון מכיר בעופר כסיף, שתמך בטבח כזה; בבל”ד, באיימן עודה ובאחמד טיבי – שסירבו לגנות רצח של חיילים, רצח של מתיישבים.

”כמה סמלי שבית המשפט העליון מאפשר להם להתמודד בבחירות לכנסת בשם חופש הביטוי, ופוסל את בן הברית שלי, את יקירי ד”ר מיכאל בן ארי.

“זה אותו בית המשפט שהתיר לזועבי ועזמי בשארה פעם אחר פעם להתמודד בבחירות לכנסת, בשם הדמוקרטיה ובשם חופש הביטוי – אבל פתאום כשמדברים על ד”ר בן ארי, אין חופש ואין ביטוי. ההחלטה הזו של בית המשפט העליון תיזכר בהיסטוריה של מדינת ישראל כהחלטה חמורה, כהחלטה שסותמת פיות, וכהחלטה שפגעה פגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית”.

בן גביר העביר מסר לעמיתיו ברשימת איחוד מפלגות הימין: ”אנחנו בפרשת דרכים. אם השותפים שלנו באיחוד מפלגות הימין יקבלו את הדרישות שלנו אפשר יהיה לעשות שינוי אמיתי בעולם המשפט. הצבנו דרישות – אני מקווה שהם יתקבלו. אחרת כמאה אלף מצביעים עלולים לא להגיע לקלפי. אם אני מגיע לכנסת אני בא לשנות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    התחיל מצעד הסחטנות
    18/03/2019 01:40
    שמעון ביטון
  1. אלי סחטן וגם עוצמה סחטנים.
    אין היגיון יש סחטנות.