הזיזו קברים, סחרו בחלקות: בכירי חברה קדישא ומועצה דתית נעצרו

שתי פרשיות: המשטרה עצרה חמישה חשודים מחברה קדישא בחשד לפגיעה והזזתם של קברי ילדים משנות ה-70, במטרה ליצור חלקות קבורה חדשות וסחר בהן • שני עובדי המועצה דתית בבית שמש נעצרו, בחשד לסחר ומכירה סיטונאית של חלקות קבר - לתושבי חוץ
חיים טוויל
י' אדר ב' התשע"ט / 17.03.2019 12:22

בתום חקירה סמויה של שתי פרשיות שהתנהלו במשטרה, עצרו הלילה (ראשון) חוקרי המשטרה חמישה חשודים, עובדי חברה העוסקת בהסדרי קבורה, בחשד לפגיעה והזזתם של קברי ילדים משנות ה-70, במטרה ליצור חלקות קבורה חדשות וסחר בהן.

במקביל נעצרו שני חשודים, עובדי המועצה דתית בבית שמש, בחשד לסחר ומכירה סיטונאית של חלקות קבר, בניגוד לחוק.

ראשיתם של שתי החקירות הסמויות במחלק ההונאה של המשטרה, בעקבות תלונות ודיווחים שהתקבלו, בהם עלה חשד לפגיעה והזזתם של קברים בהר המנוחות בירושלים, וחשד נוסף כנגד סחר סיטונאי בחלקות קבורה בעיר בית שמש – לתושבי חוץ.

• חקירת המשטרה כנגד עובדי חברה העוסקת בהסדרי קבורה:

במהלך חקירת המשטרה שהתנהלה במחלק ההונאה, אספו החוקרים ממצאים וראיות כנגד 5 חשודים, בהם בכירים בחברה וקבלני עבודות. במקביל, ערכו החוקרים מגוון פעולות חקירה בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים ובמיפויו, שבמהלכן עלה כי לאורך השנים האחרונות בוצעו שינויים שכללו הזזתם של קברים “בחלקה ד’ החדשה” – קברי ילדים משנות ה-70.

עוד עלה בחקירה, כי על פי החשד, הסירו החשודים את המצבות ממקומן, ובאמצעות קבלני העבודות פעלו להגביה את מפלס הקרקע על ידי יציקת בטון, לשם יצירת חלקות קבר חדשות – מעל תשעה קברים קיימים – אותן מכרו על פי החשד בכ-100 אלף שקלים כל אחת, לתושבי חוץ.

חמשת החשודים  נעצרו הלילה והובאו לחקירה במשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק שירותי הדת היהודיים והסגת גבול במקום פולחן או בקבורה.

• חקירת המשטרה כנגד עובדי המועצה הדתית בבית שמש:

במהלך חקירת המשטרה שהתנהלה במחלק ההונאה, אספו החוקרים ממצאים וראיות כנגד שני חשודים בכירים, שבמהלכה עלה חשד כי במהלך שנת 2018 פעלו למכירתם של עשרות חלקות קבורה באופן ‘סיטונאי’ לתושבי חוץ, בשווי מוערך של כמיליון שקלים, בניגוד לחוק שירותי הדת היהודיים.

עוד העלתה חקירת המשטרה חשד, כי  החשודים התכוונו לבצע עסקה נוספת ובה יכללו עשרות חלקות קבר נוספות לתושבי חוץ בעבור סכומים דומים.

שני החשודים נעצרו והובאו לחקירה במשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק שירותי הדת היהודיים.

4 מהחשודים, יובאו בשעה הקרובה לדיון בעניינם בבית משפט השלום בירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חברה רגישה. נוכלים בשם ה'
    17/03/2019 13:47
    אופיר
  1. על דופן מכוניות של חברה רגישה כתוב: “גחש”א”. שזה אמור להיות גמילות חסד של אמת..
    האמת שונה. הפירוש הוא גונבי חלקות של תושבים…