פיגוע משולב בשתי זירות בשומרון: ישראלי נרצח, שניים קשה

ישראלי נרצח ושניים נפצעו קשה בפיגוע שהחל בכיכר הכניסה לאריאל ונמשך בשתי צמתים נוספים ממערב • המחבל נמלט מהזירה וכוחות גדולים במצוד אחריו • צה"ל סגר הכניסות לכפרים הערבים הסמוכים • איש הצלה: ראיתי חיילים רצים ושמעתי קולות ירי. צעיר כבן 20 שכב מחוסר הכרה"
חיים טוויל
י' אדר ב' התשע"ט / 17.03.2019 10:05

ישראלי נרצח הבוקר (ראשון) בפיגוע ירי משולב בשומרון. שני בני אדם נוספים נפצעו באורח קשה ופונו לבתי החולים.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל דקר לוחם צה”ל, לאחר מכן חטף את נשקו, ירה לעבר אזרחים, גנב את רכבו של אזרח זר לאחר שירה לעברו, וזה נמלט מהמקום.

המחבל נסע לכיוון תל אביב בכביש 5 ובצומת גיתי אבישר ירה על צעיר נוסף.

בהמשך נטש את הרכב.

כרגע לא ברור אם היה מחבל אחד או יותר, צה”ל מבצע מרדף באזור ברוקין.

לזירות הוזעקו כוחות ביטחון רבים וכן כוחות מד”א שהחלו בטיפול בפצועים, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותם של שניים.

מבית החולים בילינסון נמסר: הגיעו שני פצועים מאירוע הירי. אחד במצב אנוש עם פגיעת ראש והשני במצב קשה מאוד עם פגיעה בבטן.

תפילות לרפואתו של הפצוע האנוש: הרב אחיעד אהוד בן כרמית תושב הישוב עלי.

חובש רפואת חירום במד”א חננאל הס סיפר: “כשחלפתי בצומת אריאל עם רכב לימוד הנהיגה עליו אני עובד, הבחנתי בהמולה. ראיתי חיילים רצים ושמעתי קולות ירי. הבנתי שמתרחש משהו והזעקתי כוחות גדולים של מד”א למקום.

פיגוע, אריאל

צילום: Flash90

“כשפסקו היריות יצאתי מהרכב, ראיתי צעיר כבן 20 שוכב מחוסר הכרה עם פציעות מירי בפלג גופו העליון. ביצענו בדיקות רפואיות ומצבו היה אנוש”.

כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי צה”ל סגר את הכניסות לכפרים הסמוכים חארס, כיפל חארס, דיר איסתיא, מרדה וג’מאעין.

מדובר צה”ל נמסר: “מחבל דקר לוחם צה”ל, לאחר מכן חטף את נשקו, ירה לעבר אזרחים ונמלט ברכב. המחבל המשיך לצומת גיתי אבישר וירה לעבר הטרמפיאדה. צה״ל תגבר כוחותיו במרחב. בשעה זו מתנהל מרדף אחר המחבל”.

צילום: בלב החדשות

בהערכת מצב של אגף הבטחון של המועצה האזורית שומרון, יחד עם מערכת הבטחון, הוחלט לסגור את השערים של ברקן ואזור התעשייה ברקן, מכיוון שהמחבל מסתובב חופשי.

כמו כן, הוצאה הנחיה לסגור את השערים בכל יישובי מרכז השומרון, אולם כעבור זמן מה, לאחר הערכה בטחונית,  נפתחו כל שערי הישובים.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בתגובה לפיגוע המשולב: “אנחנו מחזקים את חיילי צה”ל הגיבורים, סומכים על מערכת הבטחון וצה”ל שיגיעו למחבלים השפלים הללו ויחסלו אותם.  אנחנו לעולם לא נשבר, לעולם לא נסוג, ההתיישבות בשומרון היא חלק מעם ישראל וחלק ממדינת ישראל. כל תושבי השומרון יחד עם כל אזרחי מדינת ישראל מחזקים סומכים על צה”ל ומחזקים את החיילים הגיבורים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות