עוצמה יהודית: אם בן ארי ייפסל בבג”ץ – “נדרוש שמרזל ימונה לשר”

חרדים 10
|
י' אדר ב' התשע"ט / 17.03.2019 01:14
היום: החלטת בג”ץ בעתירה שהוגשה נגד בן ארי בעוצמה יהודית גובר החשש שמועמדותו תיפסל • במקרה כזה דורשת ‘עוצמה יהודית’ מהבית היהודי חבילת פיצויים נדיבה • בין היתר: קידום בן גביר למקום החמישי

במפלגת עוצמה יהודית מתכוונים לדרוש מהבית היהודי ומהאיחוד הלאומי חבילת פיצויים נדיבה, אם יפסול בג”ץ היום (ראשון) את מועמדותו של מיכאל בן ארי.

לדברי אנשי עוצמה יהודית, בשיחות ראשונות הביעו אנשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי הבנה לדרישות שהועלו.

לפי דיווח של זאב קם ב’כאן’, בעוצמה יהודית ידרשו שאיתמר בן גביר, הממוקם במקום השמיני, יקודם למקום החמישי במקומו של בן ארי, גם אם הדבר יצריך את התפטרות חברי הרשימה הממוקמים לפני בן גביר – עידית סילמן ואורית סטרוק.

ב’ישראל היום’ דווח, כי אחרי הדיון ביום חמישי בבית המשפט העליון בפסילת ד”ר מיכאל בן ארי, נערכה פגישה לילית בהשתתפות יו”ר האיחוד הלאומי, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, ועו”ד איתמר בן גביר.

לפי הדיווח, עסקה הפגישה בחבילת הפיצוי שעוצמה יהודית דורשת – כזו שתניע את מצביעי עוצמה יהודית להגיע בהמוניהם לקלפיות.

במהלך הפגישה, עו”ד בן גביר הניח תפוח אדמה לוהט כשהציע, כי במקרה כזה – ברוך מרזל ימונה כשר מטעם הסיעה.

עו”ד בן גביר העביר לסמוטריץ’ חוות דעת המבוססת על החלטה של שמונה שופטים מבית המשפט העליון בשנת 2015 בעניינו של מרזל, שאישרו את מועמדותו לכנסת במסגרת רשימת ‘יחד’.

על פי גורמים בעוצמה יהודית, סמוטריץ’ לא שלל את ההצעה.

בעוצמה יהודית מעריכים כי אישור מתווה זה יביא למוטיבציה גדולה בקרב מצביעי המפלגה, וכן יוכיח לעותרים כנגדם שפסילה של בן ארי לא רק שאינה משתלמת אלא רק תחזק את עוצמה יהודית.

בסביבתו של ח”כ סמוטריץ’ אישרו ל’ישראל היום’ את קיום הפגישה.