גפני: ‘שדרעי ישלים עם ישי, אדבר עם ביבי שייתן לו שר’

אריה ריבקינד
|
ח' אדר ב' התשע"ט / 15.03.2019 12:03
משה גפני: “אסור לנו לתת שאלי ישי ייצא ברשימה, ייקח קולות של הימין, של החרדים, יאבד אותם וכתוצאה מזה השמאל יעלה לשלטון…אני אדבר עם אריה דרעי שישלים איתו” • הש”סניקים זעמו: “סגור קודם את הפינה שלכם עם הפלג.. נוהג בערבי בחירות לפרוץ את גבולות העזות והחוצפה”

יו”ר ‘דגל התורה’, ח”כ משה גפני, השתתף אמש (ליל שישי) בזיץ’ במסעדה בפתח תקווה, התייחס לריצתו העצמאית של אלי ישי – ועורר עליו את זעמם של הש”סניקים.

במהלך הערב התייחס גפני לראשונה לאלי ישי – ואמר:

“גם ליצמן וגם אני וגם דרעי אנחנו פועלים יחד ובעזרת ה’ נמשיך לפעול יחד. אסור לנו לתת שאלי ישי ייצא ברשימה, ייקח קולות של הימין, של החרדים, יאבד אותם וכתוצאה מזה השמאל יעלה לשלטון…”

גפני המשיך: “אני אדבר עם אריה דרעי שישלים איתו”.

המראיין שמעון בריטקוף: יציע לו תפקיד של שר בעד שיירד?

גפני: “כן, אני בעד”.

בריטקוף: דגל התורה תציע תפקיד של שר?

גפני: “דגל התורה לא יכולה להציע תפקיד של שר, משום שאין לה. אבל אני יכול לדבר עם ביבי שיתן לו. למה לא? אבל אני לא הולך לריב עם אריה דרעי עכשיו. זה אני צריך לשכנע אותו”.

בריטקוף: למה אתה לא הולך לריב עם אריה דרעי? הרי כל קול חשוב.

גפני: “אנחנו צריכים לפעול ביחד. אחרת מה ייצא לנו מזה?”

דבריו של גפני, שהובאו בחשבון הטוויטר של כתב ‘קול ברמה’ ישראל כהן, ‘הקפיצו’ את הש”סניקים.

“שיתחיל בין רשב”ם לראב”ד … ימשיך עם הפלג… ינסה בין הגיסים בפונביז’… אחר כך שיתערב לאחרים”, הגיב אחד הגולשים.

גולש אחר הגיב: “מומלץ שגפני יתמקד בפתרון הסכסוך הפנים ליטאי בין דגל התורה לרשב”ם ‘הרשמי’ וגם עם הפלג הירושלמי. מיד לאחר מכן הוא מוזמן לגשר ולפייס היכן שרק ירצה”.

ואחר צייץ: “גפני נאה דורש נאה מקיים – חייבים לפתור הבעיה עם הפלג, צריך לתת להם את ראשות ועדת הכספים. ככה נפתור את בעיה”.

ואחד הש”בניקים הטיח: “מיסטר גפני החוצפן, אנו רוצים לדבר איתך לפתור את הבעיה של הפלג. חייבים לפתור את הבעיה הזו. אולי לתת לגרוסמן איזה תפקיד”.

בעל חשבון אחר כתב: “גפני שומר מסורת; נוהג בערבי בחירות לפרוץ את גבולות העזות והחוצפה. פעם זה היה ‘המהפכה של שס זה בבתי הכלא’ והפעם זה לטחוב את אפו בהתנשאות בנושא לא לו. מר גפני, אנחנו יודעים להסתדר לבד. את השיאים של מחלוקות במגזר החרדי אתם יצרתם. סגור קודם את הפינה שלכם עם הפלג”.

וגולש נוסף חרץ: “אין ספק שחייבים להחזיר לך גפני על הדאגה והחיבה היתרה שלך, כאות הוקרה נשמח לפתוח במשא ומתן על הרב כרמל מהפלג לתפקיד שר ולרב יעקב אשר המשתייך לראב”ד לתפקיד יו”ר ועדת הכספים כמובן בתיאום עם הרב דרעי וליצמן!”.