גוש הימין 66: זהות מתחזקת ל־5 מנדטים, מרצ עוקפת את העבודה

נסקר ישראל היום ו־i24NEWS עולה: כחול לבן שומרת על כוחה ומקבלת 33 מנדטים, בעוד הליכוד רק 26 מנדטים, אבל גוש הימין גורף 66 מנדטים לעומת 54 לשמאל • רק 53% סבורים שזהות של פייגלין היא מפלגת ימין • יהדות התורה - 7, ש"ס רק 5
חרדים 10
ח' אדר ב' התשע"ט / 15.03.2019 10:43

מסקר ישראל היום ו־i24NEWS, שנערך על ידי ‘מאגר מוחות’ בהנהלת פרופ’ יצחק כץ, עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, היתה כחול לבן מקבלת 33 מנדטים ושומרת על כוחה כמפלגה הגדולה ביותר.

הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ממוקמת במקום השני עם 26 מנדטים.

הדרמה הגדולה בסקר הנוכחי נמצאת במפת החלוקה לגושים: מאחר שגם ישראל ביתנו, גם זהות בראשות פייגלין וגם כולנו בראשות כחלון עוברות את אחוז החסימה – גוש הימין מזנק ל־66 מנדטים.

מרצ זוכה ל-8 מנדטים בסקר – והיא המפלגה השלישית בגודלה.

יהדות התורה, איחוד מפלגות הימין והעבודה של אבי גבאי זוכות ל-7 מנדטים כל אחת.

הימין החדש של בנט-שקד וחד”ש-תע”ל זוכות ל-6 מנדטים.

זהות, ש”ס, ישראל ביתנו וכולנו עוברות את אחוז החסימה וזוכות ל-5 מנדטים.

מכיוון שגם ישראל ביתנו, גם זהות בראשות פייגלין וגם כולנו בראשות כחלון עוברות את אחוז החסימה, מזנק גוש הימין ל-‭66‬ מנדטים.

גוש השמאל והסיעות הערביות מונה ‭ 54‬ בלבד, ובמצב כזה יוכל נתניהו להרכיב בקלות קואליציה ולעמוד בראשות הממשלה הבאה, כך שלמעשה פרישה של אחת מהמפלגות כולנו, ישראל ביתנו או זהות – לא תפיל את הממשלה והיא תמשיך להישען על 61 ח”כים.

רע”מ־בל”ד לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת רק 2%. גם גשר של אורלי לוי מקבלת 2%. יחד מקבלת בסקר 0%.

הסקר גם בדק עד כמה המפלגות יכולות לסמוך על ההתייצבות של תומכיהן בקלפיות.

הנתון המפתיע הוא שקיים שוויון כמעט מוחלט בין מצביעי הליכוד למצביעי כחול לבן: 68% מאלה שאמרו שיצביעו ליכוד אמרו גם שהם בטוחים שיבואו להצביע, ואילו 66% ממצביעי גנץ ולפיד אמרו גם הם שבטוח שיגיעו להצביע ביום הבחירות.

עוד כדאי לשים לב בסקר לעלייתו של משה פייגלין, המקבל כעת 5 מנדטים, נתון שמרחיק אותו מאזור הסכנה של אחוז החסימה. אבל הנתון המפתיע יותר בסקר לגבי פייגלין הוא כי רק 53% מהציבור ענו כי הם רואים בזהות מפלגה ימנית.

מי שהיה הסמן הימני ביותר בליכוד בזמנו הצליח לטשטש את הזהות של זהות מבחינת החלוקה לימין ושמאל. 28% אמרו כי הם לא יודעים אם זהות היא מפלגת ימין או שמאל, 13% טענו כי היא מפלגת מרכז, ואילו 6% סבורים כי זו בכלל מפלגת שמאל.

הסקר נערך בקרב 605 משתתפים שהם מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה היא של 4% ±.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות