סקר: כחול לבן מאבדת 5 מנדטים, בנט-שקד באזור אחוז החסימה

חרדים 10
|
ח' אדר ב' התשע"ט / 15.03.2019 02:41
מפלגתם של גנץ ולפיד נשארת הגדולה ביותר אך נחלשת • גם הליכוד נחלש • גוש הימין חוזר להוביל עם 64 מנדטים • לא פחות משש מפלגות – רובן מהימין – מגרדות את אחוז החסימה

26 ימים לבחירות: אחרי שבסקר הקודם של חברת חדשות 12, גוש הימין איבד את הרוב לראשונה, סקר מנדטים חדש שהתפרסם אמש (שלישי) במהדורה המרכזית חוזה שיא בתמיכה למפלגות הימיןן.

לפי הסקר, שנערך על ידי מינה צמח ומנו גבע ממכון המחקר מדגם בשיתוף ‘אייפנל’, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, כחול-לבן בראשות גנץ-לפיד הייתה המפלגה הגדולה ביותר עם 31 מנדטים – 5 פחות מהסקר הקודם.

מפלגת הליכוד, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הייתה נחלשת גם כן ומקבלת 28 מנדטים, ירידה של שני מנדטים.

עוד עולה מהסקר, כי לא פחות משש מפלגות מגרדות את אחוז החסימה ונמצאות בסכנה שלא ייכנסו לכנסת ה-21.

מפלגת העבודה שומרת על מקומה בתור השלישית בגודלה עם 10 מנדטים, ובכך ממשיכה את מגמת ההתחזקות בסקרים האחרונים. אחריה מגיעות רשימת חד”ש-תע”ל, יהדות התורה ואיחוד מפלגות הימין, שמקבלות 7 מנדטים כל אחת.

ש”ס מתחזקת מעט מהסקר הקודם ומקבלת 6 מנדטים.

לפי הסקר, אלו שש המפלגות שנמצאות באיזור אחוז החסימה: כולנו, הימין החדש של בנט-גנץ, מרצ, רע”ם-בל”ד, ישראל ביתנו וזהות –  כולן מקבלות 4 מנדטים.

מפלגת גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס לא עוברת את אחוז החסימה ומסיימת עם 2.3%, פחות מאחוז מסף הכניסה לכנסת.

אחרי שבסקר הקודם נרשם יתרון ראשון במערכת הבחירות הנוכחית לגוש שמאל, גוש הימין חוזר להוביל עם 51 מנדטים, לעומת 46 בסקר הקודם. השמאל נחלש מעט ומקבל 46 מנדטים – ירידה של שלושה מנדטים. החרדים ממשיכים לשמור על יציבות עם 13 מנדטים, בעוד המפלגות הערביות נחלשות מעט ומסיימות עם 11 מנדטים.

לגבי שאלת ההתאמה לראשות הממשלה – בנימין נתניהו ממשיך להוביל עם 40%, נתון זהה לסקר הקודם. לעומת זאת, בני גנץ נחלש מעט ומקבל 31%, ירידה של 3%. 18% מהנשאלים ענו שהם לא מעוניינים באף אחד מהם, ו-11% ענו שהם לא יודעים.

הסקר נערך על ידי מינה צמח ומנו גבע ממכון המחקר מדגם בשיתוף “אייפנל” עבור חברת החדשות וכלל 510 מרואיינים, מתוך 2,450 שהתבקשו להשתתף, במדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. איסוף הנתונים התבצע בשילוב של ראיונות טלפוניים ותשאול אינטרנטי. הנתונים עבור הסקר נאספו בימים 13-14 במרס מהשעה 17:00 עד 17:00. טעות הדגימה המרבית בו עומדת על 4.4%.