צה”ל מאשר: שתי רקטות נורו מרצועת עזה לכיוון תל-אביב

קובי פינדרוס
|
ז' אדר ב' התשע"ט / 14.03.2019 21:56
לאחר ארבע שנות שקט – שתי רקטות נורו הערב לעבר גוש דן • ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו מקיים הלילה התייעצויות ביטחוניות בקריה • ראשי הערים תל-אביב וראשל”צ הנחו על פתיחת מקלטים בעקבות ירי הרקטות

טילים אל תל-אביב: שתי רקטות נורו הערב (חמישי) לעבר גוש דן. בתגובה הופעלה מערכת כיפת ברזל, שיירטה אחת מהן. מדובר צה”ל נמסר בתגובה כי מפרטים ראשונים עולה כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

לא היו נפגעים כתוצאה מהרקטות. גורמים בעזה מדווחים כי הרקטות אכן נורו משטח הרצועה אך עדיין לא ברור איזה ארגון עומד מאחורי הירי.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו יקיים בקרוב התייעצויות ביטחוניות בקריה.

היירוט מגיע אחרי שנשמעו אזעקות בתל אביב, ראשון לציון, רמת גן, בת ים, אזור, חולון, בני ברק, גבעתיים, חוות שלם ומקווה ישראל. אין הנחיות מיוחדות מפיקוד העורף והתושבים במרחב שבו נשמעה אזעקה יכולים לצאת מהמרחבים המוגנים אחרי 10 דקות.

אזרחים רבים התקשרו הערב למוקד 100 של המשטרה, שמסרה כי לא ידוע על נפילה או על אירוע חריג, מעבר לחרדה בציבור. עד כה לא ידוע על נפגעים אך מספר אזרחים לקו חרדה כתוצאה מהאזעקה.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי וראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך הנחו על פתיחת מקלטים בעקבות ירי הרקטות. עיריות נוספות בגוש דן הנחו את התושבים כי בהישמע אזעקה יש להיכנס למרחב מוגן ולשהות שם במשך עשר דקות.

יצויין כי הירי לעבר גוש דן מגיע לאחר ארבע שנות שקט בהן לא נשמעה אזעקה באזור זה.