אתיופיה שיטחה אזור ההתרסקות: הליך זיהוי שני הישראלים טרם החל

חיים טוויל
|
ז' אדר ב' התשע"ט / 14.03.2019 18:44
זק”א: הרשויות שיטחו את האזור בו התרסק המטוס, על אף שבשטח נשארו שרידי גופות • גורמים מדיניים: אנחנו קשובים לכאב המשפחות אבל האחריות למצב, בו לא מתאפשרת מלאכת זיהוי הגופות – היא של שלטונות אתיופיה

האסון באתיופיה: הליך זיהוי הגופות של שני ההרוגים הישראלים – אבי מצליח ושמעון ראם ז”ל –  שנהרגו בהתרסקות המטוס של חברת ‘אתיופיאן איירליינס’ עדיין לא החל.

בזק”א אומרים כי הרשויות שיטחו את האזור בו התרסק המטוס, על אף שבשטח נשארו, לטענתם, שרידי גופות, בעוד אף גורם זיהוי לא הורשה להיכנס פנימה.

בהתרסקות המטוס שהיה בדרכו מאדיס אבבה לנירובי שבקניהנהרגו 157 נוסעים שהיו על סיפונו, מ-33 מדינות.

ממשרד החוץ  נמסר הערב, בגובה לטענות לפיהן לא נעשה מאמץ מספיק אל מול התעקשות הרשויות באתיופיה לסרב לאפשר את זיהוי גופות ההרוגים הישראלים:

“משרד החוץ מחבק את משפחות הנספים ועושה הכל על מנת לסייע להן. השגרירות באדיס מגוייסת כל כולה, יומם ולילה, בסיוע לנציגי המשפחות ולמשלחת זק׳א וכך גם מטה המשרד בירושלים”.

במשרד החוץ הוסיפו: “לדאבוננו, הפניות לשלטונות האתיופים – לרבות שיחת ראש הממשלה עם ראש ממשלת אתיופיה ופניה של מדינות רבות אחרות בדרגים בכירים ביותר – אינן מביאות בינתיים את התוצאות המיוחלות”.

במשרד מתגוננים: “אנחנו קשובים לכאב המשפחות אבל את האחריות למצב, בו לא מתאפשרת מלאכת זיהוי הגופות בשלב זה, אין לתלות בגורמים ישראלים אלא בהחלטות של השלטונות המקומיים. הם אשר מקבלים את ההחלטות”.
נמשיך לפעול בכל כוחותינו על מנת להביא לזיהוי הנספים בהקדם .