‘חברים דתיים תולשים שערות, 3 ימים מלינים את המת ואין מושיע’

אבי כץ
|
ז' אדר ב' התשע"ט / 14.03.2019 15:51
הזמר דני בן ישראל ז”ל, שנפטר בפיתאומיות בגיל 75 בתל אביב ביום שני, לא נקבר עדיין • בת זוגו, העיתונאית מיכל דניאל: “דני היה יהודי מאמין, נצר לבעל שם טוב – שהיה מתהפך בקברו אם היה יודע שבמדינת ישראל מלינים את צאצאיו. ולמה מלינים? כי מישהו החליט על פרוצדורה הזוייה”

ביום שני האחרון נפטר בפתאומיות, בגיל 75, המוזיקאי והזמר דני בן ישראל, מי שנחשב לאחד הכוכבים הגדולים בשנות ה-60.

אלא שבשלושת הימים שחלפו מאז שנפטר, הוא טרם נקבר ומועד הלווייתו טרם נמסר, רק בגלל פרוצדורות.

בצהריים (חמישי) פרסמה העיתונאית מיכל דניאל, מי שהייתה זוגתו של בן ישראל ב-25 השנים האחרונות – פוסט בנושא:  “קול דמי אהובי זועקים אלי מהמכון הפתולוגי באבן כביר, שם נמצאת גופתו של דני בן ישראל, כוכב הצפון שלנו, מאז יום שני אחר הצהרים, היום בו נפטר.

“החברים הדתיים של דני תולשים שערות, שלושה ימים כבר מלינים את המת ואין מושיע במדינת היהודים. דני היה יהודי מאמין, נצר לבעל שם טוב – שהיה מתהפך בקברו אם היה יודע שבמדינת ישראל מלינים את צאצאיו.

“ולמה מלינים? כי מישהו החליט על פרוצדורה הזוייה שהתקבלה ככל הנראה מתוך רצון לאתר כאן תיירים שנפטרו ואין להם קרובים פה.

“בכל מקרה החוק, הנוהל או הפרוצדורה, כל המילים הקרות והאטומות שאנחנו מכירים קורעים את לבנו.

“על פי הפרוצדורה, כך הסבירו לנו בתחנת המשטרה של רכבת מרכז בתל אביב, כל מי שנפטר ואין לו קרובי משפחה מדרגה ראשונה – אמא, אבא, אחים, ילדים – יש לבקש מהאינטרפול לחקור האם יש לו קרובי משפחה מדרגה ראשונה בחו״ל. ועד שימצאו אם יש כאלה נדון המת להלנה ארוכה ומורטת עצבים, זאת משום שהשריד היחיד מהמשפחה של דני הוא האחיין גיא בנדל, שעל פי השלטונות נחשב לקירבה שניה וזה לא מספיק קרוב להם”.

דניאל הוסיפה: “היום בבוקר הודיעו לגיא ממשטרת רכבת מרכז שהם סוף סוף ביקשו את התיק של דני מהביטוח הלאומי, משהו שיכלו לעשות כבר ביום שלישי ובכך למנוע את ההתעללות הזאת שנמשכת כבר שלושה ימים ועלולה להמשך עד יום ראשון”.

היא הוסיפה: “למשטרת תל אביב ולפרקליטות המשפטית לא בוער, הם לוקחים את הזמן ובכך יוצרים מעגל שמועות זדוניות וכוזבות הפוגעות בכבוד המת. כבר שלושה ימים שאנחנו מגייסים לעזרה את כל מי שיכול אבל למרבה התדהמה, אף גורם דתי אינו מסוגל להשפיע על המשטרה, כמו שאמר לי הרב של אבו כביר.

“מה קורה פה אנשים? מדובר בכוכב זמר ישראלי, בוגר להקת פיקוד צפון, מי שהופיע בפני חיילי צה״ל במהלך השירות הצבאי ובמילואים, חלק מהם גם במלחמות. מדובר בכוכב הצפון שלנו, זמר אהוב שכל חבריו ומעריציו מחכים בלב כואב ובזעזוע שמישהו יתעשת שם במשטרה ובפרקליטות ויאפשר להביא את אהובנו למנוחת עולמים”.

כתב חרדים 10 פנה אל יו”ר זק”א יהודה משי זהב. תגובתו טרם התקבלה.