לפיד: אם לא ננצח בהפרש של 5-6 מנדטים נתניהו יקים את הממשלה הבאה

חרדים 10
|
ז' אדר ב' התשע"ט / 14.03.2019 10:20
מספר 2 בכחול-לבן הסביר בראיון בכאן רשת ב’ למה הוא מוביל את הקמפיין: “יש פה מצב חדש. יש פה ראש ממשלה שאיבד כל רסן ושאיבד כל בושה, ושהתקשורת אומרת ‘וואו יש לו סכין בין השיניים'” • על תמלילי גבי אשכנזי: “ככה גבי מדבר. הוא גולנצ’יק, זה קסמו”

מספר 2 במפלגת כחול-לבן, יאיר לפיד, הזהיר הבוקר (חמישי) בראיון שהעניק לעמית סגל וירון דקל בכאן ב’: “אם לא ננצח בהפרש של 6-5 מנדטים, נפסיד את הבחירות”.

“אתם מדברים בפתיח של התוכנית על שרה ועל עוד דברים, כאילו אין כתב אישום לראש הממשלה”, אמר לפיד  בפתח השידור. “הורדתם את זה מסדר היום. יש פה כתב אישום של ראש ממשלה עם האשמות חמורות”.

כתב החשדות של היועץ המשפטי לא בלט בקמפיין עד עכשיו.

“התראיינו, דיברנו, היינו. אנחנו במצב חירום ערכי והדבר היחיד שטוב הוא שיש שתי ברירות: או ממשלה של נתניהו, בן גביר, סמוטריץ’, שיעזרו לנתניהו במצב של כתב אישום, או כחול לבן שישנו את המציאות כאן, ואי אפשר להתעלם מזה”.

מה ההסבר בירידה בסקרים?

“אנחנו עדיין המפלגה הגדולה, ככה זה סקרים, עולים ויורדים. כן, יש מצב שיש פה סיכון. אם לא ננצח בהפרש של 5-6 מנדטים נתניהו יקים את הממשלה הבאה. זה לא זמן להתפנק. יש רק שתי אפשרויות – או שיעבירו חסינות או שתהיה ממשלה אחרת.

“אני לקחתי את הקמפיין כי יש פה מצב חדש. יש פה ראש ממשלה שאיבד כל רסן ושאיבד כל בושה, ושהתקשורת אומרת ‘וואו יש לו סכין בין השיניים’. אין לו סכין בין השיניים, יש לו שקרים בין השיניים, הוא משקר כמו שהוא נושם”.

מה לא עבד בקמפיין?

“אף אחד לא לקח בחשבון שראש הממשלה יגיע למקומות האלה. היינו בעוטף עזה אתמול, וישבה איתנו ילדה יפה שסובלת מפוסט טראומה והתפרצה בבכי תוך כדי דיבור, כשניסתה להסביר לנו איך חיים בעוטף עזה. היא והחברים שלה יודעים שהממשלה לא רואה אותה ממטר. בשביל הילדה הזו כולנו שמנו הכל בצד והלכנו לשנות את מדינת ישראל”.

עשיתם סוויץ’ בקמפיין.

“אתם אומרים לי שאתם מזועזעים מזה שניסינו לדבר על ערכים ועל זה שראש הממשלה לא צריך מטוס שעולה יותר מהתוספת לסל התרופות. נתניהו איבד כל שמץ של ממלכתיות ומתעסק רק בבעיות האישיות שלו”.

בתשדיר הליכוד אומרים “מצביעים לגנץ – תקבלו את לפיד, שיפנה עשרות אלפי יהודים”.

“אין גבול לחוצפה של נתניהו, הייתי שר אוצר בממשלה שלו. אחרי שעזבתי את האוצר הוא אמש שמצב האוצר טוב. אני סגרתי את הבור והורדתי את הגירעון. מה שהוא מנסה לעשות עם הדיבור על הכלכלה זה לגרום לנו לא לשים לב שאנחנו שוב במשבר כלכלי. לפני שהוא מדבר על שר אוצר כושל שיראה מה הם עשו לכלכלה הישראלית”.

מה לגבי פינוי ההתנחלויות?

“מי שעד היום פינה זה בנימין נתניהו, אם אני זוכר נכון. הוא פינה את עמונה וחברון. האמת היא שאנחנו דיברנו על היפרדות מהפלסטינים. דיברנו על זה במצע. בסוף הדרך של הסכם שלום יש ארבעה תנאים יסודיים. הראשון הוא הביטחון. לא נפקיד את הביטחון שלנו בידי הפלסטינים”.

בסוף הדרך ממתין לנו פינוי של 80 אלף יהודים.

“קודם כל, צה”ל צריך להיות מסוגל תמיד לשלוט בביטחון. את ירושלים לא נחלק לעולם, זו בירתנו ולא תהיה זכות שיבה לאף פלסטיני. צריך ללכת לוועידה אזורית ולדבר על היפרדות מהפלסטינים. זה מופיע במצב, שחור על גבי לבן. מה יהיה עוד שבע שנים? תשאלו אותי עוד שבע שנים”.

מה אתה חושב על תמלילי אשכנזי?

“ככה גבי מדבר. אתמול כששיחקנו שש-בש הוא אמר לי דברים גרועים יותר. הוא גולנצ’יק, זה קסמו. תשאלו עשרות אלפים שהוא הוביל אותם לקרבות מפוארים איך הוא מדבר”.

הוא הפיץ מצגת של הכפשות מול שר הביטחון. היית רוצה שכוכבי יפיץ היום מצגת כזו נגדך?

“אתה לא צריך ללכת אחורה ולהביא חלקי קלטות. יש לך כרגע ראש ממשלה שמדבר.. הוא היה מפקד מעולה ומנכ”ל משרד ביטחון מעולה. הוא לא חנה בבלי”.

על ניסנקורן אמר לפיד: “הבנתי שהליכוד רץ בקמפיין כאילו הבטיחו לו להיות שר האוצר אצלנו. לא הבטיחו תיקים לאף אחד, אבי ניסנקורן הוא איש מצוין, בלעדיו לא היה שכר מינימום וכן הוא שמאלה ממני בתחום הכלכלי-חברתי אבל זה בסדר שיש אנשים שהם גם יותר שמאל וגם יותר ימין. אף אחד לא מנסה להסתיר אותו”.

את דבריו חתם לפיד באומרו כי “כרגע יש ראש ממשלה עם כתב אישום. היועמ”ש הודיע שעד יולי הוא גומר את השימוע. כלומר, גם מי שרוצה להצביע לנתניהו, בעצם בוחר בישראל כ”ץ. זה בחירות עם ישראל כ”ץ, כי ביולי נתניהו הולך הביתה”.