גור לא הצליחה להגיע אל היעד של המצ’ינג: מאריכים המגבית ביממה

יוסף גרינבוים
|
ז' אדר ב' התשע"ט / 14.03.2019 01:28
המשימה של אלפי חסידי גור הייתה: גיוס 68 מיליון שקל • אלא שהלילה התברר: חסרים כ-7 מליון שקלים • גורם בגור לחרדים 10: “נכשלנו. המטרה הייתה להביא כסף מבחוץ, אבל רוב הכסף הגיע מהחסידים או חברות שבכל מקרה תורמות לנו”

החסידים נכשלו במשימה: הנהלת המצ’ינג של חסידות גור החליטה הלילה (חמישי) להאריך את המגבית ביממה נוספת, לאחר שגיוס ההמונים של החסידות לא הצליח להגיע אל היעד שהוצב – 68 מיליון שקלים, ללא הכפלה.

לפי עדויות מהחפ”ק, התנהלו במקום חילופי האשמות בין העסקנים שעמדו בראש ‘המגבית ההיסטורית’ ל’איחוד מוסדות גור’.

כבר כמעט שבועיים שחסידי גור, מהצפון והדרום, פושטים עם אוטובוסים מאורגנים על יישובים ברחבי הארץ, עוברים מדלת לדלת, ומנסים לגייס את הסכומים אותם התחייבו להביא במהלך ימי ההתרמה.

אלא שהלילה התברר, לפי הנתונים שהוזנו במערכת גיוס ההמונים, כי נאספו רק כ-61,000,000 שקלים – כולל התרומות שהובטחו בדינר של ‘איחוד מוסדות גור’ שנערך בבנייני האומה לפני פתיחת המגבית, על סך 16 מליון שקלים.

כדי להגיע אל היעד על החסידים לגייס עוד כ-7,000,000 שקלים.

עם זאת, בגור מקווים כי ביממה הקרובה יצליחו להדביק את הפיגור ולהגיע אל היעד.

לפי הנתונים, עד כה התקבלו כ-42,000 תרומות.

גורם בגור אמר הלילה לחרדים 10, כי “המטרה המרכזית הייתה להביא כסף מתורמים מבחוץ, כאלה שאינם קשורים בגור ולא משתתפים בהתרמות השנתיות השוטפות – ובזה נכשלנו”.

לדבריו, “רוב הכסף הגיע מחסידי גור או מחברות שבכל מקרה תורמות לנו”.

גורם נוסף אמר לחרדים 10, כי הסכום האמיתי שנאסף נמוך בהרבה מזה שפורסם קרב החסידים.

יצוין, כי בניגוד לחצרות חסידיות וישיבות שקיימו מאצ’ינג בשנה החולפת באמצעות חברת צ’רדי, החברה המפעילה את אתר גיוס ההמונים, בגור הפעילו את כל הקמפיין של המגבית וגיוס הכספים, בצורה עצמאית.