היועמ”ש: לדחות העתירה שמבקשת החלטה בעניין דרעי לפני הבחירות

חיים טוויל
|
ו' אדר ב' התשע"ט / 13.03.2019 19:58
מנדלבליט וניצן מבקשים לדחות על הסף את העתירה לחייבם לקבל החלטה על הגשת או אי הגשת כתב אישום נגד השר אריה דרעי טרם הבחירות לכנסת ה-21 • מסבירים: חלפו כשלושה חודשים וחצי בלבד מאז הועבר התיק מהמשטרה.

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה מבקשים לדחות על הסף את העתירה שדרשה לחייבם לקבל החלטה על הגשת או אי הגשת כתב אישום נגד השר אריה דרעי עוד לפני הבחירות לכנסת ה-21.

בעתירה, שהוגשה לבג”ץ בחודש בפברואר על ידי התנועה לאיכות השלטון נגד פרקליט המדינה והיועמ”ש, נדרשו השניים להסביר מדוע אינם מקבלים החלטה בתיק החקירה נגד השר אריה דרעי.

“לא מדובר בשר ‘רגיל’ ובפגיעה ‘רגילה’ באמון הציבור”, נכתב בעתירה. “מדובר באדם שכבר נתפס והורשע בעבירות חמורות. לא ניתן להתעלם מזהות הנחקר, עבריין מורשע שפגע אנושות באמון הציבור ושב לתפקידו באותו המשרד”.

לטענת מנדלבליט וניצן על העתירה להידחות על הסף, בהעדר עילה להתערבות שיפוטית בשיקול דעת היועמ”ש ופרקליט המדינה, וכן לאור העובדה כי משך הטיפול בתיק שבמסגרתו נחקר דרעי סביר, מאחר שחלפו כשלושה חודשים וחצי בלבד מאז הועבר אליהם התיק מהמשטרה.

בתשובת המדינה הודגש, כי משך הטיפול של גורמי התביעה בחקירה שבמסגרתה נחקר השר דרעי ואופן הטיפול בה, בשים לב למכלול השאלות המתעוררות, הם סבירים לחלוטין.

כפי שדווח בחרדים 10, בחודש נובמבר האחרון הודיעה המשטרה, כי היא ממליצה להגיש כתב אישום נגד שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, בגין עבירות שביצע, לפי החשד, לפני ואחרי שמונה שוב לשר.

המלצה היא להעמיד לדין את דרעי בגין מירמה והפרת אמונים, עבירות מס והלבנת הון, ושיבוש הליכי משפט.

התנועה לאיכות השלטון הגיבה על תגובת המדינה: “צר לנו שהמדינה בתשובתה הסתפקה באמירה רפה על לוח הזמנים תוך שהיא מתעלמת מכך שהתיק בעניינו של השר דרעי מתנהל למעשה מזה למעלה משלוש וחצי שנים, ומכך שאנו עומדים בפני מערכת בחירות בה נמנע מהציבור מידע חיוני הנוגע לדמות בכירה המתמודדת לתפקיד שר בממשלה.

“בעוד חודש ילכו אזרחי ישראל לקלפי בלי המידע המגיע להם וכשזכותם לבחור ולהיבחר נפגעת”.