נוכלים מתחזים לוועדת הבחירות ומנסים לגנוב זהויות: ככה זה עובד

בתקופה האחרונה הגיעו לוועדה פניות מאנשים שקיבלו שיחות טלפון, בהן אנשים הזדהו כנציגי הוועדה וניסו לדלות את פרטי הזהות • "התקשרו אלי, הודיעו על שינוי מיקום הקלפי וביקשו מספר תעודת זהות"
אריה ריבקינד
ו' אדר ב' התשע"ט / 13.03.2019 19:28

בוועדת הבחירות המרכזית ביקשו היום (רביעי) להזהיר את הציבור מפני גניבת זהויות.

בוועדה הבהירו, כי אין למסור בשום פנים ואופן כל פרט מזהה לאף גורם המציג את עצמו כעובד הוועדה.

הודעת הוועדה פורסמה לאחר שלאחרונה הגיעו לוועדה פניות מהציבור על הודעת ווטסאפ שמופצת מזה מספר ימים, לפיה אלמונים מתחזים לעובדי ועדת הבחירות המרכזית וטוענים כי מיקום הקלפי בו אמור מקבל ההודעה להצביע השתנה, ולצורך אימות הפרטים הם דורשים לקבל את הפרטים האישיים, כולל מספר תעודת זהות.

בהודעה לוועדה כתבה אחת הפונות: “על הקו הייתה אישה שהזדהתה כנציגה מוועדת הבחירות המרכזית שרוצה לעדכן אותי שיש השנה שינוי בקלפי הקבועה, היות ומחליפים את מיקום הקלפי.

“בשביל האמינות היא אמרה את השם שלי ושאלה אם זה אני ואז ביקשה בשביל אימות את מספר תעודת הזהות שלי”.

הפונה הוסיפה וסיפרה: “כמובן שמיד שאלתי אותה איפה הם יושבים. היא ענתה בראשון לציון, שאלתי לשמה אך היא סירבה לענות. ביקשתי ממנה גם את מספר הזהות שלה, כמובן שקיבלתי באותו רגע ניתוק. היא הבינה שעלו עליה. אנשים צריכים לדעת להיזהר, לא למסור לאף אחד פרטים אישיים”.

בוועדה הדגישו כי הם אינם יוצרים כל קשר ישיר עם הציבור, לא באמצעות טלפון, לא באמצעות SMS, לא באמצעות הודעות וואטסאפ ולא באמצעות משלוח דואר אלקטרוני.

כל ההודעות והמודעות מטעם ועדת הבחירות המרכזית בנושאים הקשורים לבחירות לכנסת ה-21 הן מזוהות, ומפורסמות אך ורק באמצעות כלי התקשורת: עיתונות ארצית, רדיו וטלוויזיה, באתר הוועדה ובדף הפייסבוק הרשמי של הוועדה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות